ATtiny2313 C/T1: blikání LED na vývodu PB2 v intervalu 0,5s

Zdravím. Jsem naprostý začátečník v programování a dostal jsem za úkol:
Napište program pro blikání LED na vývodu PB2 v intervalu 0,5 s pomocí C/T1. Použijte režim Output Compare.

Zde přidávám svůj program:

#define F_CPU 20000UL //20 kHz - základní frekvence
#include <avr/io.h> //vlož knihovnu vstupů a výstupů (PORT, DDR)
#include <util/delay.h> //vlož knihovnu čekacích funkcí (_delay_ms() )
#define CEKANI 500 //nadefinuj konstantu “CEKANI” s hodnotou (500 milisekund)
#define LED 0b00000100 //nadefinuj ledky, které mají blikat (D3 na PB2)

int main (void) //hlavní funkce
{
DDRB = 0xff; //(0xff = 0b11111111) -> Piny 0 - 7 portu B jako výstupní

while (1)				//nekonečná smyčka (1 => pořád)
{						//začátek cyklu "while (1)"
	PORTB = LED; 		//rozsviť vybrané ledky
	_delay_ms (CEKANI);	//čekej tolik milisekund, kolik je v konstantě CEKANI
	PORTB = 0;			//zhasni všechny ledky
	_delay_ms (CEKANI);	//čekej tolik milisekund, kolik je v konstantě CEKANI
}						//konec cyklu "while (1)" - program skočí zpět na jeho začátek

}

Mám dvě otázky.

1. Je tento program napsaný správně?
  2. Proč mi i přez příkaz #define F_CPU 20000UL beží program na frekvenci 1kHz?

Předem děkuji za odpověď a případnou pomoc :wink:

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "ATtiny2313"

Přidávám screen.

Zdravím. V první řadě program nemáš dobře, teda je ‘‘funkční’’ ale ne dle zadání.
Co se mi ještě nezdá je to, že máš použít timer 1 a dioda má být na PB2. Dle mého úsudku by mělo být zadání - použít timer 1 a blikat by to mělo na PB3 nebo použít timer 0 a blikaní na PB2. Zkus to prověřit.

Frekvence procesoru se nastavuje pomocí fuse bitů a #define F_CPU 20000UL pouze říká funkci delay jakou máš nastavenou frekvenci procesoru. I kdyby jsi nastavil předděličku, v programu to nemáš, 20kHz z toho nedostaneš, takže s největší pravděpodobností ti to frčí na 4MHz nebo na 8MHz.

Program by vypadal nějak tak(bez záruky)