Pouzivani pointeru

Ahoj, mam dotaz ohledne pointeru, kdyz si vytvorim strukturu, treba:

typedef struct {
byte a;
word b;
char c[10];
} test_t;

test_t test;

nevim jak mam promenou “test” predat do funkce:
void funkce (char * src)
jde o to, ze nechci vytvare void funkce (test_t * src), chci tam predavat ruzne struktury. (treba kdyz je chci ukladat do pameti)

Diky

tak chces ukazatel na strukturu posielat do funkcie

void funkce (char * src)

alebo do funkcie

void funkce (test_t * src)

A ked tu druhu nechces vytvarat, tak co vlastne chces? Chces pouzit ukazatel na void a ten potom pretypovat na ukazatel konkretneho typu? Nejako tomu nerozumiem, skus popisat blizsie.

Taky mi to není moc jasné. Pochopil bych, že se nechce ve vstupu nějaké funkce vázat na konkrétní strukturu (typ si může předat jiným parametrem a podle něj přetypovat), ale ukládat do paměti? Jak potom zjistit, kde je jaká struktura uložena… Jeden způsob by byl, ale dost neohrabaný. To mi nedává moc smysl. Jedině že by měl různá pole pointerů pro různé struktury.
Potom je řešení pointer na void a přetypování uvnitř funkce.