Nezkoušel jste někdo tohle? Pokud to bude funkční, tak fotocesta a ploter může jít někam.
Není problém koupit i k tomuto způsobu určené papíry (fólie), na které se tiskne laserovou tiskárnou a pak se přežehlí. Kamarád je testoval a říkal, že tenké spoje (například mezi vývody integrovaného obvodu) se odplavily.
Samozřejmě, že to neznamená, že je tento způsob špatný. Je to spíše důkaz toho, že jako u každé metody výroby plošných spojů, si i u této musí každý vyladit svůj vlastní postup.
Ja si tak robím, plošné spoje… je to veľmi jednoduché, stačí si navrhnutú dosku vytlačiť na fotopapier na laserovej tlačiarni, zobrať žehličku a prežehliť na pošák. Síce zo začiatku si treba “nájsť” správnu teplotu žehličky a aj dobu nažehlovania, ale myslím si, že je to pre mňa lacnejšie ako fotocesta.
Možno že veľmi tenké cestičky sa s tým nedajú robiť, ale cestička medzi vývodmi IO ide v poho… jediné čo sa mi niekedy stáva je, že neočistím dobre DPS a nechytí sa mi na niektorých miestach toner… Njalepšie bude ak si to vyskúšaš.
V pondělí to zkusím. Jsem na to sám zvědavej. Hlavně chci zkusit, kolik je u této technologie minimálné šíře spoje. Ale jestli nepůjde vyrobit cesta mezi dvěma PADy, tak je to vcelku, aspoň pro mě, k ničemu. Zkusím a pak písnu.
Robim tak. Ale po skusani vsetkeho mozneho ako podklad sa mi najlepsie osvedcili take modre papiere a SOS, presne na to urcene.
Treba si najst tu teplotu (ja na trojgulickovej zehlicke( | o | oo | ooo | ))
zehlim na dvojke cca 90sekund, so zehlickou nehybat, iba prilozit. Kvalita je pouzitelna, ja este pred samotnym leptanim prejdem vsetky spoje fixou na plosaky, aby som mal istotu. Najvacsi nedostatok tejto technologie vidim v tom, ze po vystrihnuti plosaku z vacsieho kusa uz tento nebude uplne rovny, ale okraje su mierne poprehybane. Preto sa teplota zo zehlicky nedostane vsade rovnomerne. Je to badatelne pri vacsich plosakoch (8x8cm). Tuto nevyhodu fotocesta nema. Oproti fotoceste je to neporovnatelne jednoduchsie. Tak maximalne na 1.27mm roztece cesticka - cesticka. daju sa spravit i presnejsie veci, ale reprodukovatelnost lepsich vysledkov nie je moc zarucena. Ak sa zohrieva moc dlho, toner sa roztavi a roztecie.
Urcite bude zalezat aj od typu tonera (vyrobca)
Urcite to funguje, ako dobry prenos predlohy na plosak. Clovek aspon presne vie kde ma dierky a tych par horsich/zlych spojov sa da obtiahnut fixou. Takato retus pri fotoceste nie je moc pouzitelna.
Martin
Ja pouzivam alobal jako prenosny material, na papir si nalepim lepikama kus alobalu (staci o cm vetsi na kazde strane nez je rozmer desky), necham projet laserovkou (mam LJ 6L), pokud mozno aby se to co nejmene kroutilo (idealni by byla tiskarna, kterou projede papir rovne treba 4L nebo podobne). Po tisku prilozim na ocisteny plosnak, prezehlim, a leptam i s alobalem… behem zehleni lze kontrolovat stav desky (zehlim pres papir, nejpreve nahreji a pak hranou zehlicky vyhladim celou plochu, pokud se teplota prezene tak se toner prepali, staci nechat chvili vychladnout a pokracovat)…
diky alobalu nehrozi poskozeni spoju (nemusi se nic sundavat)…
leptam ohratou desku (jde to rychleji)…
spoje mezi vyvodama integrace bezproblemu, vetsinou mam SMD (0805), chystam se vyzkouset ATmega88 v pouzdre TQFP32.
Palic
Pokud by papír projížděl tiskárnou naprosto bez ohybu, tak by bylo úplně nejlepší, kdyby tiskárna vzala celý plošný spoj .
2administrator: to rozhodne
nekde jsem videl upravenou zapekaci jednotku z tiskarny na ohrev a zehleni tistaku (neni potreba zehlicka, jen se tistak s folii nebo alobalem protahne nekolikrat zkrz nazkrz)… ja zatim pouzivam zehlicku…
administrator: příspěvek byl upraven