Rád bych se zeptal zkušenějších ohledně mikrokontrolérů. Mám zkušenosti s řadou 8051 a s jejich programováním v Assembleru. Moc mě MCU zajímá a rád bych se mu co nejvíce věnoval. Jenže nevím, jak bych měl začít. S Arduinem jsem si řekl, že by pro mě bylo lepší spíše samotné MCU, abych se naučil, jak vše funguje samo o sobě. Kterou řadu, propřípadě typ, MCU byste mi poradili? Které mají budoucnost před sebou a vyplatí se s nimi učit? Jak bych mohl vůbec začít? Plánuji pořizovat potřebné věci z Ebaye. Doporučili byste mi nějaké živé a zvlášť založené fórum na mikrokontroléry? Také záleží na finančních možnostech a návodech.
Jak jste začínali vy? Jak jste se odrazili? Rád bych se co nejvíce sám vzdělával. Na čem rádi programujete vy? Živíte se programováním a vývojem s MCU? Na Arduinu mě konkrétně zaujal ESP32 v poměru výkon/cena. Studuji VŠ Elektrotechniku, tedy potřebnými znalostmi bych měl disponovat.
Za každou radu moc děkuji, jen vás prosím, odpusťte si urážky a napadání. Děkuji
PS: Vedu diskuzi na více fórech, aby se někteří nedivili, hledám odpovědi všude možně .
Jestli už zvládáš x51 v ASM, zkus se stejnými procesory přejít na C. Doporučuju zkusit prostředí od KEIL - možná seženeš omezenou testovací verzi uVision3/4. Nejlepší x51 vyrábí dnes asi Silicon Labs. To jen pro případ, že bys u 51 chtěl chvíli zůstat. Jinak asi nemá cenu setrvávat u 8bitů a doporučuju přejít na 32bit. Nejlépe ARM M0,M3,M4. Vyrábí je hodně firem v mnoha modifikacích. Já preferuji ty od ST. Programovací prostředí KEIL, IAR, ECLIPSE a další.
Taková typická entry level sestava:
Nějakej kit typu DISCOVERY. Ten obvykle obsahuje i ST-LINK (JTAG/SWD). A testovací uVision4/5.
S MCU jsou začal kolem roku 1995 - procesory PIC , pak 8051 a nakonec ARM. Mezitím HC11, ADSP21xx, SPARC
Dajme tomu ze budem mat st link. Ake prostredie doporucujes? Free pripadne nieco co sa da zohnat, alebo pouzivat do obmedzenej vekosti kodu.
Na ktore z vymenovanych sa zamerat?