Jak posílat v C data na posuvný registr 4094?

Zdravím, potřeboval bych od vás menší pomoc. V Céčku jsem začátečník, ale tak nějaké ty jednodušší programy typu blikání LEDkama, čtení z klávesnice bych už zvládnul. Dřív jsem dost dlouho dělat v Assembleru. Teď jsou, ale mé programy dost dlouhé a ASM je prakticky nepoužitelný, proto jsem přešel na C. Právě řeším, jak napsat funkci, která by posílala 16-ti bitové číslo na posuvné registry 4094 (mám zapojené dva 4094 za sebou). V ASM jsem to řešil přes posouvání registru pomocí instrukce ROL. Nějaké nápady bych měl, ale jde o to jak to napsát co nejefektivněji. Jak byste to tedy řešili vy? Díky.

#define bsf_clk (bsf(PORTD,PD1))
#define bsf_dat (bsf(PORTD,PD2))
//#define bsf_str (bsf(PORTD,PD0))
#define bsf_str (bsf(PORTB,PB6))

#define bcf_clk (bcf(PORTD,PD1))
#define bcf_dat (bcf(PORTD,PD2))
//#define bcf_str (bcf(PORTD,PD0))
#define bcf_str (bcf(PORTB,PB6))

#define bsf(port,pin) port |= 1<<pin //nastav bit
#define bcf(port,pin) port &= ~(1<<pin) //nuluj bit
#define negb(port,pin) port ^= 1<<pin //neguj bit

void prenosLCD (void) //;prenosLCD
{
unsigned char a;

for(a=0b10000000;a>0;a>>=1)
	{
bcf_clk;
bcf_dat;
if	(r1&a)	 
bsf_dat; 
bsf_clk;
	}
		
bsf_str;
_delay_us(2);
bcf_str;
_delay_us(2);
return;
}

prenasane data 8bit su v r1 no upravit na 16b to uz snad zvladnes… alebo mozes posielat 2x po 8 a az potom nahodit STR a tym za zapisu data na vystup 4094

JJ díky moc. Akorád jsem nějak moc nepochopil jak to přesně funguje v tom cyklu for. Mohl bys mě to pls nějak jednoduše vysvětlit pls? Rád bych to pochopil, když se to učím. Dále bych chtěl, aby ty vstupní data nebyly v r1, ale byly parametrem té funkce. To stačí, když si místo r1 deklaruji proměnou a dám ji jako vstupní parametr, že ano? Ještě jsem si všiml, že STR nastavuješ jen na 2uS a dále je v nule. Zůstanou data na výstupu ikdyž bude STR v nule??