Displej MC1602E-SYL/H, ATMEGA8, fleuryho knihovna

Zdravím Vás,
mám dotaz ohledně rozchození displeje. Stáhl jsem si knihovnu z homepage.hispeed.ch/peterfleury/ … .html#libs tak jako jsem našel podle jednoho příspěvku zde ve foru. Jedná se o dvouřádkový displej po 16 znakách, zkouším 4bitovou komunikaci. Bohužel, když projdu inicializací a zkusím zobrazit text, tak se mi na displeji objeví pouze první řádek a všechny znaky řádku jsou černé, jako kdybych poslal na první řádek 16 obdélníků.

Nesetkal jste se, prosím, někdo s tímto?
S MCU jsem začátečník a bohužel nevím, co vlastně mám ověřit.

Děkuji za jakýkoliv nápad.
Radek

Znamená to, že displej je funkční ale neinicializovaný. Nefunguje komunikace nebo není v .h souboru/nastavení projektu nastavená správná rekvence procesoru.

Zapojení a kód?

Bodol by kod a použité knižnice. Ale môže byť aj to, že je prebudený jas na displeji.

Díky za reakce!
Je otázka, zda je chyba v programu nebo v zapojení. Jediné, kde asi tuším, že bych mohl mít botu v zapojení je kontrast na pinu V0. Mám ho zapojený tak, že mi jde drát k odporu 47Ω a ten odpor mám pak zapojen na zem. Když pak v programu dám výpis na displej, tak po tomto příkazu se zobrazí právě těch 16 obdélníků. Když odpor nezapojím k zemi, ale na +5V, tak se mi na displeji nezobrazí vůbec nic a tváří se stále mrtvý (displej pouze svítí). Pokud dám jiné odpory (1KΩ, 10KΩ…) tak se pouze displej ztmavuje, ale na funkci to nemá vliv.

Možná mě ještě napadá jedna zvláštnost. Flueryho knihovna pro 4-bitovou komunikaci používá označení pro datové piny DATA0…DATA3, přitom displej pro 4-bit používá DATA4…DATA7. Nejsem ovšem z toho schopen nic vyvodit (je to problém nebo není?). Já to mám zapojené na displeji na DATA4…DATA7.

Program: na začátku si nastavím PINY na portu B a část portu D jako výstupní. Provedu init LCD a pak jen ve smyčce blikám LEDkou a snažím se zobrazovat text.