ATmega8-tachometr, měř. pomocí Hallova magnetického senzoru

Zdravým jsem ještě trochu začátečník ale chtěl jsem se poradit se zapojením a naprogramováním jednoduchého tachometru který by měřil pouze otáčky pomocí hallova magnetického senzoru a zobrazoval by rychlost na dvouznakovem sedmisegmentovem led displeji . Děkuji všem za odpovědi.

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "atmega8 - tachometr"

Možná by nebylo od věci dát sem aspoň něco, co už máš, abychom věděli, kde začit.

zdravím , jelikož autor už asi neodpoví rád bych využil toto vlákno jelikož bych potřeboval poradit ve stejné věci s tím že zatím mám tohle:

#include <avr/io.h>
#include <avr/interrupt.h>
#include <util/delay.h>
#include <avr/pgmspace.h>
#include <math.h>

volatile unsigned int namerane;
volatile unsigned int stred;
volatile unsigned int vysledek;
uint8_t PROGMEM znaky] = {0x79, 0x23, 0x30, 0x19, 0x18, 0x02, 0x78, 0x00, 0x10, 0x40};

ISR (TIMER1_CAPT_vect){
	namerane = TCNT1;
	TCNT1 = 0;
}

int main(){
	DDRD=0b11111111;
	DDRC=0b11111111;
	DDRB = 0b11111110;
	PORTB |= (1 << PB0); 
	TCCR1B |= (1 << CS12) | (1 << CS10); 
	TIMSK |= (1 << TICIE1); 
	OSCCAL = 0xA5;   
		
	sei(); 

	while(1){	
		if(namerane) {	
			stred = (namerane/976);
			vysledek = (30/stred);			
                  PORTD = znaky[vysledek];
				  PORTC = znaky[vysledek];
				  _delay_ms(1000);
		   namerane = 0;
		}
		}
return 0;
}

s tím že potřebuji proměnou “vysledek” zobrazit na dvouznakovém sedmisegmentového led displaye

zkoušel jsem ten kód rúzně upravovat ale vúbec mě to nechtělo poslouchat a proto chci poprosit o kontrolu a prípadné doplnění výše umístěného kódu.
předem všem děkuji[/code]

Měl bys uvést ještě i schéma. “Neposlouchá” znamená co, že nezobrazuje nebo že neměří? V prvé řadě bys měl oživit displej - neřešit měření a přerušení, jen jednoduše zapsat na porty LED nějaké číslo, zda se správně zobrazí.

Nejdřív oživ displej :

Máš nadefinováno :