Dobrý den,
řeším problém s přerušením zapalování na motocyklu na několik milisekund pomocí atmegy. Cívka je na motocyklu připojena jedním pólem na pevno ke kostře, takže je řízena kladnými impulzy z řídící jednotky. Na tento kabel se dokážu připojit. První věc co jsem zkoušel, bylo vypínat cívku pomocí MOSFETu, ale bezúspěšně. Klasické relé nelze použít, protože má omezenou životnost. Nakonec jsem teda zkoušel SSR relé. DC-DC SSR relé nefungovalo a já nevěděl proč. Fungovalo DC-AC. Záporný záchvěv bude asi z té cívky a podlě mě to řídící jednotka nedělá, protože cívka potřebuje kladný impulz, ale ruku do ohně bych za to nedal. Analog tolik zmáknutý nemám. Pomocí SSR DC-AC relé se mi povedlo tento řídící výstup z řídící jednotky do cívky přerušit a fungovalo to správně. Problém je, že tam nějaká ta Ampéra poteče a je potřeba použít nějaké velké relé. Nikdy jsem ale neviděl v zařízeních, které odpojují zapalování, takto velké relé a proto jsem přešel na jiné řešení.
Napadlo mě, proč prostě nemůžu tento kontakt na chvilku ukostřit, místo rozpojit. Pokud to ukostřím mechanicky, vše funguje jak bych očekával. Proto jsem pokračoval a chtěl jsem ukostřování provádět pomocí MOSFETu, konkrétně IRF540. Pokud ale toto zapojení provedu a MOSFET je rozpojen, motocykl nenastartuje a řídící jednotka hlásí chybu. Nevím, čím by to mohlo být. Nechápu, jak jednotka pozná nějaký problém. Zkoušel jsem před MOSFET dávát i diodu SB160 v propustném směru směrem ke kostře a stejně bez rozdílu. Motorka prostě nenastartuje a jednotka hází chybu. Mohl by mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Nebo co tam dát a čím to vyřešit?
Potřebuji něco s velkou životností s malým odběrem a malými rozměry a velkou spolehlivostí, tak aby to fungovalo ideálně tak, že pokud zařízení nebude pod napětím, bude kontakt normálně spojen, neukostřen a motocykl pojede dál. Napájeno je to z napětí co dodává řídící jednotka, 5V. Kolik přesně teče do cívky jsem nedokázal změřit, protože na to nemám potřebné nástroje. Děkuji za jakékoliv rady a připomínky.