AVR Studio 6 a _delay_ms() - zpoždění trvá daleko méně

Zdravím.
Ze zvědavosti jsem odložil PICy, nainstaloval AVR studio 6, zakoupil AVRISP MkII, koupil MEGA8A, napsal jednoduchý prográmek na ledku (v simulátoru šlape), ale když jsem jej přes programátor nahnal do megy, ejhle, led bliká, ale delay trvá daleko méně, než požadovaných 500ms. Optimalizace (-O1), v čipu pojistkou navolen vnitřní RC oscilátor 1MHz. Nevíte někdo, co může být špatně? Díky za odpovědi.

[code]
#include <avr/io.h>
#define F_CPU 1000000UL
#include <util/delay.h>

int main(void)
{
DDRB = 0xFF ;
while(1)
{
PORTB = 0x00 ;
_delay_ms(500);
PORTB = 0x01 ;
_delay_ms(500);
}
}[/code]

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "AVR Studio 6 a _delay_ms()"

Jestli nedošlo k nechtěnému přepsání kalibrační konstanty oscilátoru (high byte signatury), to může dost změnit frekvenci. Hodilo by se zpětně načíst a zkontrolovat pojistky (zda se opravdu zapsaly) a kalibrační konstantu (pravděpodobně by neměla mít hodnoty 0x00 ani 0xff).

Zdravím. I kdyby se kal. konstanta přepsala (ona se nepřepsala), zajímavé je to, že když změním tu hodnotu 500ms na cokoliv jiného, leze z toho stále stejný kmitočet.

Jak máš nastavení pojistky? Mělo by být nastaveno: lfuse na 0xE1 a hfuse na 0xD9.

Nevím jak to překládá AVR Studio, u WinAVR 2010 se nad 262 ms (pro 1 MHz) používá upravený algoritmus, kdy se čítají tiky 1/10 ms, protože jinak by přetekl čítač u16 nad 65K. Možná se v AVR Studiu omezí hodnota čítače na 65K, pak by to čekalo max. 262 ms. Poznalo by se to tak, že se namísto _wait_ms(500) uvede dvakrát _wait_ms(250), zda se to tím nespraví.

myslim ze som pouzival aj dlhsie casove intervaly, len neviem ci na tak malej frekvencii. No ale ked to slo na vyssej, malo by to ist aj na nizsej.
A ked tam das napr 300 tak to kmita spravne ?
PS: prekladam v AVRStudiu…