ATmega16: 16-bit A/D převodník AD7715 a SPI rozhraní

Zdravím, mám ATmegu16 a potřeboval bych na ní rozchodit externí A/D převodník Σ-Δ typ AD7715 přes SPI rozhraní. Dosud jsem s SPI nepracoval a vůbec si nevím rady co s tím ať koukám do datasheetu jak chci. Neměl by někdo prosím hotový nějaký kód v C pro A/D po SPI z kterého by se dalo něco vyčíst dalo se na něm stavět? Děkuju, moc by mi to pomohlo.

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "16-bit A/D převodník a SPI rozhraní"

Je nějakej důvod proč sis vybral zrovna tenhle převodník (je relativně složitej) ?

V datasheetu je ukázkovej kód… Tak si rozjeď SPI na ATMEGA16 tak aby Ti fungovalo odeslání 8bit slova (příjem běží paralelně s tím) a máš to…

Ten A/D mám k dispozici, protože se používá u nás ve fabrice ve výrobě, tak na co kupovat něco jiného :smiley: zvlášť když A/D převodníky jsou relativně drahé IO. No zítra si s tím zkusím pohrát, ale nevím no, nejsem přiliš zkušený programátor abych programoval nějaké sběrnice.

Čas je drahej, křemík je levnej…
Za jen o něco málo více peněz je k mání od AD u farnella A/D kterej se nekonfiguruje a jen čteš data. Taky si nenapsal k čemu to chceš - co budeš vzorkovat a jak hustě…

DC signál 0 - 5V a stačí 10 vzorků za sekundu.

Preco nepouzijes A/D prevodnik ktory je v procesore?

Tohle sti zda drahe ?
cz.farnell.com/microchip/mcp3426 … dp/1825012

Je jich kvanta, staci hledat…

Tak určitě, když 7715 mám za 0 kč…

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven
Předchozí příspěvky se necitují.

Pak se nauč programovat a kňuč :wink:

Ahoj SPI rozhraní není složitý ale k tomu převodníku potřebuješ mapu registrů můžu ti poslat knihovnu kde budeš zadávat jen adresu a hodnotu a převodník ti bude vracet hodnoty, psal jsem jí pro axeleometr ADXL354 ten převodník bude jednoduší. David