USBmegaKIT ATmega16

Ahoj,
jsem začátečník a rád bych si postavil vývojový kit USBmegaKIT, podle rozpisky součástek mám použít mikrokontrolér AT89C52-24AI, ten ale nemohu nikde najít, jde nahradit nečím jiným aby byl pinově kompatibilní? Nerad bych předělával návrh PCB. Dále nemůžu najít mikrokontolér ATmega16-24PI, ten lze nahradit jiným modelem ATmega16? Rozdíl je pouze v max. frekvenci? Omlouvám se pokud to tu už někde je, já nic nenašel a v elekronice se taky zrovna dvakrát nevyznám.
Předem díky za pomoc.

za tu 8051 tam hod 82S52 v pouzdu pro povrchovou montáž a tu atmegu16je blbost aby se dělali na 24MHZ protože jsou max. na 16MHz …

82C52 byjsi nemohl naprogramovat v tom zapojení, ale zvlášt v programátoru C nepodporuje SPI programování

myslel jsi 89S52, ne 82S52? dik za radu, snad to teda bude fungovat

Ano myslel :smiley: omlouvám se :smiley:

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven

Nestaci ti jednoduchy programator s dvoma odpormi a experimentalna doska na pokusy? Vyde to ovela lacnejsie.

Mírně OT: Katastrofický scénář: Začátečník je uchvácen vším možným, a hnedka se pouští do experimentů s USB, a pak je akorát odrazen od dalšího experimementování s mikrokontroléry.
Marek: Máš pravdu, přidávám se!
Pro začátečníka je opravdu nejlepší LPT+ pár odporů. Nemá cenu to hrotit, časem se to dá klidně vylepšit, ale proč si brát na začátek tak velké (a většinou nespolknutelné) sousto?

EDIT: nepodařilo se mi na netu najít o moc víc informací co je ten megakit zač, podle obrázků to nevypadá až zas tak vražedně, ale dělat se s tím je dle mě zbytečnost, většina kitů (zvlášť tyhle jednoduchoučké) jsou při práci strašně omezující.
Jinak ten kit nevypadá zas tak hrozně, tam je FT232 či co? Nebo jak to mám chápat? Se to programuje po USB? :open_mouth: