SKDATM16

zdravím, postavil jsem si programátor SKDATM16 (z knihy Práce s mikrokontroléry AVR ATmega16). Fungoval na první zapojení ale potom jsem omylem změnil programovatelné propojky MCU a nastavil jsem tam nějakou blbost. A od té doy už se mnou odmítá komunikovat. Nevíte co s tím? Dík za odpovědi.

:arrow_right: administrator: přesunuto z "AVR"

Asi si si nastavil zdroj clock na externy (byva to 90% pripadov zleho nastavenia FUSE).
Procesor teraz caka, v akom rytme ze to ma vykonavat instrukcie.
Skus pripojit k MCU nejaky zdroj externych hodin napr 100kHz s 555, alebo nieco podobne.
Alebo procesor vytiahni a daj niekomu preprogramovat v paralelnom programatore.

Ale já mám připojenej vnější krystalový oscilátor. V té knížce je ale napsaný že těma propojkama dá nastavit např. vnější RC oscilátor. No ten je připojenej jen na XTAL1. Tak jestli jsem to omylem nastavil na to, tak to bude asi tím.

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven
Předchozí příspěvek se necituje!

Nazdavam sa, ze ty nemas pripojeny externy krystalovy oscilator
ale externy krystal. Ale mozem sa mylit,
Si si isty?
Externy krystalovy osilator ma zvycajne styri nozicky, ma 2 piny na napajanie, jeden vystupny s frekvenciou a zvycajne ma este enable)

Externy krystalovy oscilator sa pripaja iba na pin Xtal1. Pin Xtal2 je nezapojeny (mozno je Xtal1 a 2 prehodeny, treba si to pozriet presne v datasheete)