Picprog 7405 nefunguje

Dobry den jsem uplny zacatecnik a potrrreboval bych poradit s programatorem picprog 7405 postavil jsem si ho podle na vodu na hobbyrobotu a chtel naprogramovat picaxe18x ale jen cte nebo maze mam na to program ic-prog a porad vypisuje 3fff kdyz otevru nejaky program tak ho to vypise a jakmile dam zapsat tak na konci vyskoci ze overeni je spatny na 0000h a kdyz pak dam zase cist tak je tam zas 3fff :unamused:
dik za vsechny rady

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "programator neprogramuje"

Na www.hobbyrobot.cz jsem programátor Picprog 7405 nenašel, Google mi našel tento odkaz na Picprog7405. Příště by bylo lepší, kdybys na programátor odkazoval.

Opět jsem musel použít Google abych zjistil, že PICAXE 18X je mikrokontrolér Microchip PIC16F88, v němž je nahraný nějaký základní program.

IC-prog by měl být schopný PIC16F88 naprogramovat. Buď máš špatně nastavený IC-prog nebo je problém v programátoru. Píšeš, že je možné číst a mazat. Tím si ale u takto jednoduchého programátoru nemůžeš být jist, protože pokud si nenačetl jiná data než 3FFF, tak je pravděpodobné, že programátor ani nečte.

Zkus si postavit jiný programátor, např. velmi jednoduchý JDM, který bez problémů postavíš i na kontaktním poli.

Nejsem expert na PICAXE, ale to je systém, který využívá bootloaderu. Procesor se připojí sériovým kabelem k PC a programuje se přímo z dodávaného SW prostředí. Nepoužívá klasický programátor. A protože se to prodává, tak je předinstalované prostředí neveřejné. Z toho důvodu je procesor téměř jistě chráněn pojistkami proti přečtení. Ty lze pochopitelně zrušit, ale zároveň se v procesoru smaže i předinstalovaný kód. Dokonce je možné, že jsi procesor “přeprogramoval” i se zamčenými pojistkami, jen ho nepřečteš. Pokud chceš otestovat běžný programátor, tak si kup čistý procesor.