No nekup to... aneb PicKit 2 za hubičku...

Když jsem s Microchipem a PIC začínal, tak jsem si koupil programátor Piccolo od firmy ASIX. Udělal jsem moc dobře, protože jsem nemusel řešit problémy špatné funkce programátoru ve chvílích, kdy jsem stejně nevěděl, z které do které. Je hodně dobrý, včetně software UP a pomohl mi ve chvílích, kdy i ICD2 mělo problémy. Později jsem si kvůli debuggingu vyrobil sériový klon ICD2. Mám ho také, ale při debuggingu mi vadila nízká rychlost a tak jsem vyrobil USB ICD2 klon. Používám ho dodnes. Výroba programátoru sice není věc pro začátečníka, na druhé straně koupě hotového může být docela velkou investicí. A proto vlastně píšu toto povídání. V současné době se jeví jako cenově absolutně nejdostupnější PicKit2 přímo od Microchipu.
Pokusím se vyjmenovat některé jeho přednosti:

  1. Nejlacinější programátor splňující specifikace na trhu

  2. Podpora poměrně široké škály procesorů PIC, která se stále rozšiřuje

  3. Sympatická možnost využití jako Logic Tool nebo malý tříkanálový logický analyzer

  4. Funkce PROGRAMMER-TO-GO

  5. Možnost současného připojení několika jednotek k PC

  6. Plná slučitelnost s MPLAB IDE prostředím

  7. Podobně jako u ICD2 možnost debuggingu PIC v reálném čase

  8. Funkce UART TOOL, V/V RS232 terminál s logickými úrovněmi

Dá se říct, že PicKit2 v některých možnostech už překonává ICD2.
A závěr? Když jsem zjistil, že se PicKit2 dá koupit za 550Kč + cca 100Kč poštovné, tak jsme si jich s kamarádem hned pár objednali. Třešničkou na dortu toho všeho je skutečnost, že součástí PICkit 2 Starter Kit v této ceně je i pěkná experimentální destička s PIC 16F690. Pro tuto destičku existuje i kurz programování.s ukázkami. Je to velmi výhodná koupě, přestože procesor 16F690 není sám o sobě degugovatelný! Musím konstatovat, že pro začatek asi těžko najít něco lepšího.

Odkaz na prodejce za rozumnou cenu:

http://www.tme.eu/cz/katalog/?&search=pickit+2&page=1#search%3Dpickit+2%26page%3D1