Palubní počítač do autíčka s 16F84

Zdravím,

stavím palubní počítač, který by měl, mimo jiné, zobrazovat aktuální spotřebu na 100. K tomu potřebuji znát akt. rychlost a délku vstřiku paliva (poněvadž průtok paliva je cca konstantní).

Nojo, ale jak tyto dvě veličiny získat?
Předpokládám, že jeden z kabelů ve svazku vedoucím do přístrojovky vede pulsy odpovídající akt. rychlosti. Najde se mezi Vámi borec, který mi poradí, jak zjistit, který?

A jak s délkou vstřiku? Musím se napojit na kabel ke vstřik. ventilu, nebo existuje pohodlnější způsob?

Za jakékoliv rady, nápady, zkušenosti budu velmi vděčný, protože už pár dní nedělám nic jiného, než že hledám právě tyhle informace po celém netu a zatim NIX!

Ď! :bulb:

Cau.

Asi ako prve by to chcelo napisat o ake auto sa jedna, znacku, a ci ma palubny pocitac alebo aspon elektronicke vstrekovanie paliva.
Ak ma elektronicke vstrekovanie paliva, musi tam byt riadiaca jednotka, a z nej urcite budes vediet zistit nejaku velicinu. Alebo potom tahat data z existujuceho palubneho pocitaca …

…alebo vydumat nieco z toho co som napisal nizsie

Edit: Este ma tak napadlo, sak, ako si napisal, poznas dlzku vstreku(mnozstvo paliva), a poznas otacky motora a snad…

1000 Otaciek = 1000 vstrekou paliva do valcou, mas 4 valec , takze to mas 4 vstreky na 1 otacku motora. Dajme tomu ze 1 vstrek mas 0.00005(iba tip) L * 4 (4 valec) * aktualne otacky motora (napr. 2000) = …a malo by z toho nieco vyst… neviem ci je to spravny postup fakt neviem…chcelo by to nejaku hlavicku :smiley:

Tak s tema otackama je to celkem jasny, ale logicky - pokud chci zjistit spotrebu na 100 km, musim znat aktualni rychlost, ne otacky :slight_smile:

Mam VW POLO 1.4 / 44kW / rok 99
nema to palubni pocitac (ani to na nej neni pripraveny - konektor atd)

A nechce se mi resit datovou komunikaci s ridici jednotkou, radsi bych se pichnul ke kabelu a meril delku pulzu, pokud najdu ty spravny kably.

Neviem ci som pochopil spravne… ale spotreba nezalezi ani tak od rychlosti ale od otacok motora, lebo mozes ist pri 2000 otacok 50km/h a mozes ist pri 3000 otacok 50km/h, a pri 2000 otackach bude spotreba nizsia ako pri 3000 a stale pojdes 50 km rychlostou…

K akemu kablu sa chces “napichnut” s benzinovym motorom mas dva sposoby riadenia motora. s rozdelovacom alebo s riadiacou jednotkou, a bolo by dobre zistit ktore z tychto dvoch to je, teda ak nemas diesel, tam je to uz potom ine.

Pravdu mas, ze spotreba nezavisi od rychlosti, ale od vstriknuteho paliva vynasobeneho poctem vybuchu v motoru, potazmo otackami. Tak ale dostanes objem spotrebovaneho paliva za casovy usek (napr za hodinu). Ja chci ovsem vyjadrit spotrebu na 100 km.

Predstav si, ze jedes na paty prevodovy stupen konstantni rychlosti 100 km v hodine. Spotrebu na 100km vypocitas tak, ze zmeris delku vstriku do valce, ktera se rovna nejakemu vstriknutemu objemu paliva. Vynasobis 4kou (4 valce), a vynasobis to otackami za minutu (napr 3000). Dostanes objem paliva spotrebovany za jednu minutu. To vynasobis poctem minut v hodine a mas objem spotrebovany za hodinu. Jelikoz pri tvoji rychlosti 100 km za hodinu, ti trva 1hodinu ujet 100 km, mas vlastne uz vypocitanou spotrebu na 100 km.

Pokud ovsem pojedes jenom padesat a navic na jiny prevodovy stupen, 100 km ujedes za dve hodiny, takze to pak musis nasobit podilem 100:akt. rychlost.

Cili ano, mas pravdu, otacky se do toho pocitaji, rychlost ovsem taky. Jestli ale budu mit udaj o delce vstriku, automaticky mam udaj o otackach (protoze kazdou druhou otacku motoru vstriky strikaji).

Takze me dve otazky jsou stale stejne:

  • jak ziskat informaci o delce vstriku.
  • jak ziskat informaci o aktualni rychlosti.

Jde o VW POLO 1.4 - 44kW - rok 99 - MPI a rozdelovac[/list]

4 valec 4 takt ma 2 zazehy a tedy i 2 vstriky na otacku :wink:

Napichnout se primo na vstrikovac by nemelo bejt tezky. U rychlosti zalezi, jesli mas tachometr mechanickej, nebo elektrickej.

Znas typ ridici jednotky? mozna kdybys nasel jeji popis, ze bys zjistil potrebny veci…

Hej, trocha chybka… problem je v tom ze on ma rozdelovac a nie riadiacu jednotku… a napichnut sa da kabel od rozdelovacu a zistovat pulz o hodnote 12000++ V… no neviem:D
…a ako si spomenul, zalezi na aky sposob ma tachometer, ale myslim ze mechanicky ma…

Nechapu, co myslis. To, ze ma rozdelovac nema na vstrikovani zadnej vliv. Pisu navic “Napichnout se primo na vstrikovac”, ne rozdelovac :wink: A na vstrikovaci podle me napeti o velikosti 12kV nebude 8)
Kdyz uz jsi u toho VN - jsou otackomery, ktery se pripojujou k VN kabelu :wink: Samo ze se tam vyuziva kapacitni vazby kabelu a dratu omotanyho kolem nej, ale i tak :wink:

PS: je zbytecny citovat prispevek, pokud odpovidas primo pod nej.

Tak jeste doplnujici info:

Mam ridici jednotku
Mam rozdelovac
Mam elektronickej tachometr

Vedeni ke vstriku jsem promeril, je tam 12V - takze da se rict, ze to je vyresenej problem. Vetsi starosti mi dela ta rychlost :frowning:

Máš i ABS ??

Tak uz staci jen zjistit, jakej signal leze do tachometru :slight_smile: tipnul bych bud analog, pwm, nebo proste jen frekvence zavisla na rychlosti. Staci zjistit, jak to tam je a mas vyhrano :slight_smile:

No to nevim jak to s tim souvisi, ale nemáááám :wink:

No kápnul jsi na to - respektive kápnul jsi na všechno, taď si jenom vybrat… a bez osciloskopu :confused:

Žádnej analog ani PWM, jenom frekvence závislá na rychlosti.
Snímací čidlo ( hallův snímač ) je na převodovce.

Paráda, teď už jenom vědět kde ten signál naměřim… A jak přibližně vypadá.

Hledej bílý drát s modrým proužkem na konektoru panelu přístrojů. Signál by měl mít obdélníkový tvar.
Jinak v autě s ABS snímač rychlosti na převodovce není a impulzy se berou z řídící jednotky ABS. Proto jsem se ptal jestli máš ABS.

WOW - informace, kterou scháním :slight_smile: Díky za nakopnutí! Předpokládám, že je to signál pro procák na desce, takže 5V, tak?

Jestli je na výstupu 5 volt, to už ve schématu není. To si budeš muset zjistit sám.

Před cca 2 roky jsem dělal pal. poč. do Corsy 1.0l r.v. 98. Pro měření spotřeby jsem se připojil na 1 vstřikovací ventil a na signál do tachometru-impulsy 12V. Bližší popis je na nut.euweb.cz/.
Spotřeba se počítá každou s- během této doby se počítají impulsy na tachometru a sčítá se doba sepnutí 1 vstřikovacího ventilu. Každou s pak znáš rychlost(spíše ujetou vzdálenost za 1s) a spotřebované palivo. Pro výpočet spotřeby na 100km pak jenom podělíš palivo ujetou vzdáleností a vynásobíš “bulharskou” konstantou-tu si budeš muset nastavit zkusmo.
Je to docela dost práce a někde jsem viděl pal. pc napojený přímo na sběrnici auta- vw bude mít OBD protol a tím se dá vyčíst spousta věcí přímo z řídící jednotky a z vyčtených dat pak spočítat spotřebu-adresu s popisem tohoto řeěení už nemám zkus pohledat. Zkoušel jsem to na Corse ale ta má jiný protokol a nenašel jsem bližší popis oplácké jednotky.