Způsob programování ATM 89C52

Nejsem už nejmladší, ale zkouším programovat v asembleru, ale jsem úplný začátečník. Mám hotový program, zkompilovaný v programu ML ASM a odzkoušený na simulátoru ADSIM a na něm chodí. Mohl by mi někdo odpovědět na dotazy:

  1. Jak lze program do procesoru “vypálit” - zda je to možné přímo
    v aplikaci, nebo je zapotřebí speciální zařízení - programátor?

  2. Je jiný, novější typ procesoru (Atmel), ktrý lze programovat přímo
    v aplikaci po sériové lince? Je možné použít program napsaný pro
    procesor 89C52 použít pro tento procesor bez úprav?

  3. Případně jaký typ programátoru lze k "vypálení " programu použít a
    kde jej získat?

  4. Nenašel by se někdo, kdo by mi (pochopitelně za úplatu) program do
    procesoru “vypálil”? Dodal bych hex soubor a procesor - je v pouzdře
    DIL 40.

    Díky za odpovědi na E-mail “Bavor10 (zavináč) seznam.cz”. Dědek

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven
(upravil jsem zápis emailu - ochrana proti SPAMu)

:arrow_right: administrator: informace pro nováčka na fóru

  1. Příspěvek se odesílá pouze jednou. Pokud spleteš sekci, stačí napsat vzkaz někomu z moderátorů se žádostí o přesun.
  2. Pokud nejde o osobní záležitost, tak se odpovídá vždy na fórum, nikoliv na email! Toto je fórum a ne inzertní časopis, odpovědi na tvé příspěvky mohou a pravděpodobně i budou zajímat ostatní čtenáře.

1: program do mikrokontrolera (mcu) AT89C52 je mozne “dostat” pomocou samostatneho zariadenia “programatora”,do ktoreho je vlozeny samotny mcu. Programator sa pripaja na jedno rozhranie osobneho pocitaca. Mcu AT89C52 je mozne naprogramovat len paralelnym sposobom, co znamena, ze saneda programovat “napalovat” priamo v aplikacii - treba na to samostatny programator…ALE Atmel vyraba kompatibilne mcu, kt. sa programuju cez seriovu zbernicu /ISP/ a teda sa mozu “napalovat” priamo v danej aplikacii. Konkretne sa jedna o typ AT89S52 co je nahrada AT89C52.