Maskování

V jednom článku, kde se popisovala funkce programu, jsem slyšel pojem maskování. Nevíš náhodou co to je?

Náhodou vím. Vysvětlím ti to na příkladu:
Chceš přečíst všechny tlačítka na PORTB a uložit je do registru. Problém je, že tlačítka máš jen čtyři a to na vyšší tetrádě. Na nižší tetrádě máš porty nastavené na výstup. Znamená to, že pokaždé, když přečteš celý byte PORTB, můžeš mít jinou hodnotu na nižší tetrádě. Tato hodnota tě nezajímá. Proto před každým uložením PORTB do registru, logicky vynásobíš jeho hodnotu binárním číslem 11110000. Tím zaručíš, že na nižší tetrádě bude vždy nula. A tomu násobení se říká maskování – maskuješ hodnotu nižší tetrády, která tě nezajímá.

Supr vysvětlení, díky - přesně to dělám, jen jsem nevěděl, že to má nějaký název :smiley:.