ATmega16 - logické hodnoty se nevracejí do původního stavu

Ahoj,

jsem v programování uP začátečník. Snažím se na jednoduchých příkladech pochopit principy, ale ač jsem hledal jak chtěl, tak se mi asi nepodařilo správně zprovoznit call a ret.

Mám jednoduchý program

[code]main:
ldi R20, 0xFF
out DDRB,R20 ; aktivuji port B

	cbi PORTB, PORTB0 ; nastavím log. 0

	call obsluha ; volání podprogramu

	jmp main

obsluha:
sbi PORTB, PORTB0 ; nastavím log. 1
ret
[/code]

a předpokládal jsem, že je v podstatě totožný se zápisem

[code]main:
ldi R20, 0xFF
out DDRB,R20

	cbi PORTB, PORTB0
	sbi PORTB, PORTB0

	jmp main

[/code]

ovšem vyzkoušel jsem oba kódy a nejsou stejné. V případě druhé varianty se mi na logické sondě rozsvítí 1 i 0 (logická úroveň se periodicky střídá - v pořádku). V druhém případě se mi rozsvítí pouze 1, ovšem nevím jestli se tam zastaví, nebo se vrací na špatnou adresu…

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "atmega16 se nechce vracet"

Odpovie ti len na tvoju otazku, dalsie chybycky krasy vynecham.
Program ti prepina medzi stavmi na meranom pine tak rychlo, ze sonda ti stav na pine neukaze. Videl by si to na osciloskope. Pin ti kmita rychlostou niekolko desiatok KHz (v zavyslosti od toho, aky zdroj hodin pouzivas).

V druhom kode ti sonda tiez neukaze realny stav, tam menis uroven pinu hned, takze v log0 je pin len niekolko mikroSekund.

Děkuji za odpověď.

V tom případě se pokusím vyloučit faktor vysoké frekvence.

main:
		ldi	R20, 0xFF
		out	DDRB,R20

		cbi PORTB, PORTB0

		; ============================= 
		;    delay loop 1000000 cycles:
		; ----------------------------- 
				  ldi  R17, $09
		WGLOOP0:  ldi  R18, $BC
		WGLOOP1:  ldi  R19, $C4
		WGLOOP2:  dec  R19
				  brne WGLOOP2
				  dec  R18
				  brne WGLOOP1
				  dec  R17
				  brne WGLOOP0
				  nop
		; ============================= 

		rcall obsluha

		; ============================= 
		;    delay loop 1000000 cycles:
		; ----------------------------- 
				  ldi  R17, $09