forum.mcontrollers.com - hlavní stránka forum.mcontrollers.com - fórum

.: fórum - hlavní stránka :.
Technology Stronghold by Rudolf Vesely
How to build Microsoft System Center hosted cloud series
FAQFAQ HledatHledat Seznam uživatelůSeznam uživatelů Uživatelské skupinyUživatelské skupiny RegistraceRegistrace
ProfilProfil StatistikaStatistika Soukromé zprávySoukromé zprávy PřihlášeníPřihlášení

ISP programování - lze naprogramovat osazenou desku 89C2051?

Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra mcontrollers.com -> 8051 / 8052

JAN-ISP
Anonymní

PříspěvekZaslal: 25 červenec 2014, 19:12    Předmět: ISP programování - lze naprogramovat osazenou desku 89C2051? Citovat

Dobrý den odborníci.
Doba mě donutila přejít na nové součástky.
Myslím tím například z 89C2051 na 89S2051.
Programátor FORTE neumí 89C2051.
A protože jsem laik v ISP programování mám dva dotazy.
1) ohledně krystalu - 89S2051 může jet maximálně na 24 MHz, ale může být i programován s tímto krystalem (v datasheetu jsem nic nenašel a v jednom zapojení 11,059 MHz)?
2) ohledně osazení - dejme tomu, že mám plošný spoj a na něm 89S2051. Na všech pinech je něco připojené (diody, tlačítka a td.). Odpojím plošný spoj od zdroje 5V a přímo na desce usazený 89S2051 propojím kabílky k programátoru FORTE. Může to tak být, nebo musím přerušit spoje mezi piny 89S2051 a dalšími součástkami? Nebo můžu i to napětí plošného spoje nechat připojené?
Děkuji moc za odpověď.
JAN-ISP

Arrow administrator: přejmenováno z "Dotaz na ISP programování."

Balů
Profesionál
Profesionál

PříspěvekZaslal: 25 červenec 2014, 23:48    Předmět: Citovat

Forte umí jen SPI programování, tudíž na 89Cxxxx zapomeň, ten se programuje pouze paralelním progamátorem.

A teď Tvé dotazy :

1) MCU rodiny 8051 potřebují pro svou práci externí krystal. Jeho rychlost ovlivňuje rychlost aplikace. Programoval jsem pouze 89S8253, ale tohle bude stejné. Nikdy jsem neprogramoval mcu bez připojeného krystalu, takže nevím,