Funkce dynamického pole pro displej (ASCII do pole)

Zdravím, nějakou dobu si lámu hlavu jak vytvořit funkci kam napíšu ASCII znaky a ona mi je uloží do pole.
Pak toto pole budu od nuly po max. velikost vyčítat.
Např: funkce text vytvoří v tomto případě (velikost bude závislá kolik zakú se napíše pole i[4]
kde i[0] =0x41, i[1]=0x68, i[2]=0x6F, i[3]=0x6H

text ('Ahoj');

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "Funkce dynamického pole pro dislej"

Ahoj pokud dobre rozumim jedna se o dynamicke alokovani pameti … potom by jsi mel upresnit o jakou archytekturu se jedna (8-bit, 16-bit nebo 32-bit) resp. jaky pouzivas kompiler. Ale nevim jaky to ma v tvem pripade smysl, protoze kdyz budes pouzivat dynamicke alokovani tak stejne musis rezervovat pamet pro max. delku retezce - takze pamet stejne moc neusetris.

jedná se 32-bitový procesor, a používám mikroC pro kompiler.
S tou velikostí paměti dejmetomu mi je jedno kolik zaberu místa.

Abych to tedy ještě více upřesnil o co se mi jedná:
mám soubor fonts.h

[code]// SmallFont.c
// Font Size : 8x12
// Memory usage : 1144 bytes
// # characters : 95

const unsigned char SmallFont[1144] ={
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, //
0x00,0x00,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x00,0x20,0x00,0x00, // !
0x00,0x28,0x50,0x50,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // "
0x00,0x00,0x28,0x28,0xFC,0x28,0x50,0xFC,0x50,0x50,0x00,0x00, // #
0x00,0x20,0x78,0xA8,0xA0,0x60,0x30,0x28,0xA8,0xF0,0x20,0x00, // $
0x00,0x00,0x48,0xA8,0xB0,0x50,0x28,0x34,0x54,0x48,0x00,0x00, // %
0x00,0x00,0x20,0x50,0x50,0x78,0xA8,0xA8,0x90,0x6C,0x00,0x00, // &
0x00,0x40,0x40,0x80,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // ’
0x00,0x04,0x08,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x08,0x04,0x00, // (
0x00,0x40,0x20,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x20,0x40,0x00, // )
0x00,0x00,0x00,0x20,0xA8,0x70,0x70,0xA8,0x20,0x00,0x00,0x00, // *
0x00,0x00,0x20,0x20,0x20,0xF8,0x20,0x20,0x20,0x00,0x00,0x00, // +
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x40,0x40,0x80, // ,
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xF8,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // -
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x40,0x00,0x00, // .
0x00,0x08,0x10,0x10,0x10,0x20,0x20,0x40,0x40,0x40,0x80,0x00, // /
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x88,0x88,0x88,0x88,0x70,0x00,0x00, // 0
0x00,0x00,0x20,0x60,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x70,0x00,0x00, // 1
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x10,0x20,0x40,0x80,0xF8,0x00,0x00, // 2
0x00,0x00,0x70,0x88,0x08,0x30,0x08,0x08,0x88,0x70,0x00,0x00, // 3
0x00,0x00,0x10,0x30,0x50,0x50,0x90,0x78,0x10,0x18,0x00,0x00, // 4
0x00,0x00,0xF8,0x80,0x80,0xF0,0x08,0x08,0x88,0x70,0x00,0x00, // 5
0x00,0x00,0x70,0x90,0x80,0xF0,0x88,0x88,0x88,0x70,0x00,0x00, // 6
0x00,0x00,0xF8,0x90,0x10,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x00,0x00, // 7
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x70,0x88,0x88,0x88,0x70,0x00,0x00, // 8
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x88,0x78,0x08,0x48,0x70,0x00,0x00, // 9
0x00,0x00,0x00,0x00,0x20,0x00,0x00,0x00,0x00,0x20,0x00,0x00, // :
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x20,0x00,0x00,0x00,0x20,0x20,0x00, // ;
0x00,0x04,0x08,0x10,0x20,0x40,0x20,0x10,0x08,0x04,0x00,0x00, // <
0x00,0x00,0x00,0x00,0xF8,0x00,0x00,0xF8,0x00,0x00,0x00,0x00, // =
0x00,0x40,0x20,0x10,0x08,0x04,0x08,0x10,0x20,0x40,0x00,0x00, // >
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x10,0x20,0x20,0x00,0x20,0x00,0x00, // ?
0x00,0x00,0x70,0x88,0x98,0xA8,0xA8,0xB8,0x80,0x78,0x00,0x00, // @
0x00,0x00,0x20,0x20,0x30,0x50,0x50,0x78,0x48,0xCC,0x00,0x00, // A
0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x70,0x48,0x48,0x48,0xF0,0x00,0x00, // B
0x00,0x00,0x78,0x88,0x80,0x80,0x80,0x80,0x88,0x70,0x00,0x00, // C
0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x48,0x48,0x48,0x48,0xF0,0x00,0x00, // D
0x00,0x00,0xF8,0x48,0x50,0x70,0x50,0x40,0x48,0xF8,0x00,0x00, // E
0x00,0x00,0xF8,0x48,0x50,0x70,0x50,0x40,0x40,0xE0,0x00,0x00, // F
0x00,0x00,0x38,0x48,0x80,0x80,0x9C,0x88,0x48,0x30,0x00,0x00, // G
0x00,0x00,0xCC,0x48,0x48,0x78,0x48,0x48,0x48,0xCC,0x00,0x00, // H
0x00,0x00,0xF8,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0xF8,0x00,0x00, // I
0x00,0x00,0x7C,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x90,0xE0,0x00, // J
0x00,0x00,0xEC,0x48,0x50,0x60,0x50,0x50,0x48,0xEC,0x00,0x00, // K
0x00,0x00,0xE0,0x40,0x40,0x40,0x40,0x40,0x44,0xFC,0x00,0x00, // L
0x00,0x00,0xD8,0xD8,0xD8,0xD8,0xA8,0xA8,0xA8,0xA8,0x00,0x00, // M
0x00,0x00,0xDC,0x48,0x68,0x68,0x58,0x58,0x48,0xE8,0x00,0x00, // N
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x88,0x88,0x88,0x88,0x70,0x00,0x00, // O
0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x70,0x40,0x40,0x40,0xE0,0x00,0x00, // P
0x00,0x00,0x70,0x88,0x88,0x88,0x88,0xE8,0x98,0x70,0x18,0x00, // Q
0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x70,0x50,0x48,0x48,0xEC,0x00,0x00, // R
0x00,0x00,0x78,0x88,0x80,0x60,0x10,0x08,0x88,0xF0,0x00,0x00, // S
0x00,0x00,0xF8,0xA8,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x70,0x00,0x00, // T
0x00,0x00,0xCC,0x48,0x48,0x48,0x48,0x48,0x48,0x30,0x00,0x00, // U
0x00,0x00,0xCC,0x48,0x48,0x50,0x50,0x30,0x20,0x20,0x00,0x00, // V
0x00,0x00,0xA8,0xA8,0xA8,0x70,0x50,0x50,0x50,0x50,0x00,0x00, // W
0x00,0x00,0xD8,0x50,0x50,0x20,0x20,0x50,0x50,0xD8,0x00,0x00, // X
0x00,0x00,0xD8,0x50,0x50,0x20,0x20,0x20,0x20,0x70,0x00,0x00, // Y
0x00,0x00,0xF8,0x90,0x10,0x20,0x20,0x40,0x48,0xF8,0x00,0x00, // Z
0x00,0x38,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x38,0x00, //
0x00,0x40,0x40,0x40,0x20,0x20,0x10,0x10,0x10,0x08,0x00,0x00, //
0x00,0x70,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x70,0x00, // ]
0x00,0x20,0x50,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // ^
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xFC, // _
0x00,0x20,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // ’
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x30,0x48,0x38,0x48,0x3C,0x00,0x00, // a
0x00,0x00,0xC0,0x40,0x40,0x70,0x48,0x48,0x48,0x70,0x00,0x00, // b
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x38,0x48,0x40,0x40,0x38,0x00,0x00, // c
0x00,0x00,0x18,0x08,0x08,0x38,0x48,0x48,0x48,0x3C,0x00,0x00, // d
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x30,0x48,0x78,0x40,0x38,0x00,0x00, // e
0x00,0x00,0x1C,0x20,0x20,0x78,0x20,0x20,0x20,0x78,0x00,0x00, // f
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x3C,0x48,0x30,0x40,0x78,0x44,0x38, // g
0x00,0x00,0xC0,0x40,0x40,0x70,0x48,0x48,0x48,0xEC,0x00,0x00, // h
0x00,0x00,0x20,0x00,0x00,0x60,0x20,0x20,0x20,0x70,0x00,0x00, // i
0x00,0x00,0x10,0x00,0x00,0x30,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0xE0, // j
0x00,0x00,0xC0,0x40,0x40,0x5C,0x50,0x70,0x48,0xEC,0x00,0x00, // k
0x00,0x00,0xE0,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0x20,0xF8,0x00,0x00, // l
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xF0,0xA8,0xA8,0xA8,0xA8,0x00,0x00, // m
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x48,0xEC,0x00,0x00, // n
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x30,0x48,0x48,0x48,0x30,0x00,0x00, // o
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xF0,0x48,0x48,0x48,0x70,0x40,0xE0, // p
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x38,0x48,0x48,0x48,0x38,0x08,0x1C, // q
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xD8,0x60,0x40,0x40,0xE0,0x00,0x00, // r
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x78,0x40,0x30,0x08,0x78,0x00,0x00, // s
0x00,0x00,0x00,0x20,0x20,0x70,0x20,0x20,0x20,0x18,0x00,0x00, // t
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xD8,0x48,0x48,0x48,0x3C,0x00,0x00, // u
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xEC,0x48,0x50,0x30,0x20,0x00,0x00, // v
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xA8,0xA8,0x70,0x50,0x50,0x00,0x00, // w
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xD8,0x50,0x20,0x50,0xD8,0x00,0x00, // x
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0xEC,0x48,0x50,0x30,0x20,0x20,0xC0, // y
0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x78,0x10,0x20,0x20,0x78,0x00,0x00, // z
0x00,0x18,0x10,0x10,0x10,0x20,0x10,0x10,0x10,0x10,0x18,0x00, // {
0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10,0x10, // |
0x00,0x60,0x20,0x20,0x20,0x10,0x20,0x20,0x20,0x20,0x60,0x00, // }
0x40,0xA4,0x18,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00,0x00, // ~
};
[/code]

a já potřebuji funkci napis - která vypíše ascii znaky o max délce 16 znaků z pole SmallFont:

[code]#include “fonts.h”

void napis ( … a tady nevím jak deklarovat ascii znaky, např z[0] až z[15]
char n, m, vystup, znak;
void vypocet (char cislo) {
znak=(cislo-32)*12;
m=0
do {
vystup=SmallFont[znak+m];
m++;
}while(m<11);
}
n=0;
do {
vypocet(z[n]);

}while (n<15);

napis('Ahoj ');[/code]

Neviem ci ti to pomoze ale…


const rom unsigned char Font[96][5]={
0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00,// (spacja)
0x00, 0x00, 0x5F, 0x00, 0x00,// !
0x00, 0x07, 0x00, 0x07, 0x00,// "
0x14, 0x7F, 0x14, 0x7F, 0x14,// #
0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12,// $
0x23, 0x13, 0x08, 0x64, 0x62,// %
0x36, 0x49, 0x55, 0x22, 0x50,// &
0x00, 0x05, 0x03, 0x00, 0x00,// '
0x00, 0x1C, 0x22, 0x41, 0x00,// (
0x00, 0x41, 0x22, 0x1C, 0x00,// )
0x14, 0x2A, 0x1C, 0x2A, 0x14,// *
0x08, 0x08, 0x3E, 0x08, 0x08,// +
0x00, 0x50, 0x30, 0x00, 0x00,// ,
0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08,// -
0x00, 0x60, 0x60, 0x00, 0x00,// .
0x20, 0x10, 0x08, 0x04, 0x02,// /
0x3E, 0x51, 0x49, 0x45, 0x3E,// 0
0x00, 0x42, 0x7F, 0x40, 0x00,// 1
0x42, 0x61, 0x51, 0x49, 0x46,// 2
0x21, 0x41, 0x45, 0x4B, 0x31,// 3
0x03, 0x04, 0x78, 0x04, 0x03,// Y
0x7F, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78,// h
0x00, 0x00, 0x08, 0x36, 0x41,// {
0x00, 0x00, 0x7F, 0x00, 0x00,// |
0x41, 0x36, 0x08, 0x00, 0x00,// }
0x08, 0x08, 0x2A, 0x1C, 0x08,// ->
0x08, 0x1C, 0x2A, 0x08, 0x08 // <-
};
#endif




PutMessage((rom char*)"\x16\x00\x08 Verzia 1.88");
//x16 x00 x08 soi nevsimaj udavju poziciu na displeji





void PutMessage(const rom char *Message){
	while(*Message!=0) 
		if(*Message==0x16){
			*Message++;
			XPos=*Message++;
			YPos=*Message++;
			WritePosition();
		}
		else
			PutChar(*Message++);
return;	//retrun pridane 24.12






Tak nikdo mi bohužel moc nepomohl, možná jsem to jen špatně vysvětlil. Ale kdo hledá časem najde.

Takže napsat řetězec ASCII znaků vcelku a zapsat do pole je upně jednoduché:

const char napis]="Ahoj";

to už půjde nějak zapsat do funkce snad

To je velmi jednoduché - na to je funkce sprintf- budeš ji mít v nějaké knihovně s názvem stdio.h nebo nějak tak.

char buffer[16]; sprintf(buffer,"ahoj");

nebo si napiš svoji

[code]
char buffer[16];

void Napis(const rom char text)
{
char i=0;
while(text)
{
buffer
=*text;
i++;
text++;
}
}

Napis(“ahoj”); //ti pak udělá to samé

[/code]*