LC meter PIC16F876A a Nokia 3310 LCD-Jak sestavit/zprovonit?

Dobrý deň.

Na nete som našiel LC METER s displejom nokia 3310 celkom zaujímavý projekt len tie hex akosi nechcú veľmi šlapať upravil som schému boli prehodené vývody 12 a 14.Na stránke sú aj source code súbory, ale ja to neviem skompilovať programovať neviem-chcem sa naučiť.Nevedeli by ste mi s tým pomôcť? Je to na PIC16F876A bol by som vďačný.A už len posledná otázka nedalo by sa to upraviť pre PIC16F628A?
Prikladám aj súbory teda ak budem vedieť.

:arrow_right: administrator: přejmenováno z “LC METER S NOKIA3310”
lc meter nokia Vývoj.zip (14.6 KB)
lc meter nokia Vývoj.zip (54.4 KB)

Tvojej prosbe nerozumiem, veď v každom archíve som našiel hex súbor, ktorý je výsledkom kompilácie zdrojového kódu.

Hej ale ani jeden nieje 100 percentne funkčný :frowning: ak skúsiš dať kompilovať main.c nájdeš hneď dve chyby lenže ja tomu nerozumiem

Osobně si myslím, že pokud neumíš programovat a chceš se to naučit, tak bys měl začít úplným základem - blikat LEDkou (nejdřív v hlavním programu, pak pomocí přerušení), pak si zkusit přidat tlačítko (nejdřív ho kontrolovat v hlavním programu, pak třeba i zkusit přes externí přerušení), potom přidat znakový displej (to aby ses pro začátek nemusel dělat se znakovou sadou), následně si zkusit postavit třeba hodiny nebo teploměr a pak teprve se pouštět do složitějších projektů. U displeje N3310 se jedná o SPI grafický displej bez vlastního generátoru znaků. Tedy Tvůj program musí obsahovat obsluhu SPI komunikace, musí obsahovat tabulku znaků (jak vypadají) a funkce, které ty znaky budou na LCD vypisovat. To není vzít ASCII znak ‘0’ a poslat na LCD. V tomhle případě musíš tu nulu najít v tabulce, kde máš znaky a pak ty data poslat na LCD. Kromě toho potřebuješ do displeje poslat na začátku nějakou inicializaci (u znakovýho samozřejmě taky). Tohle je jako kdyby ses chtěl naučit řídit auto a sednul sis přímo do kokpitu formule.

U mikrokontrolérů je důležité pochopit :

  1. jak kontrolér vůbec funguje
  2. jak komunikuje s okolím
  3. jak k němu něco připojit
  4. jak to něco funguje, aby s tím mohl kontrolér pracovat

Je více, než vhodné číst datasheety a podle nich se řídit.

A samozřejmě vyzkoušet si nějaký programování. Ať už v ASM (to máš kontroler plně pod kontrolou a vždy víš, co dělá) nebo třeba v C. U vyšších jazyků je ale třeba si uvědomit, že stejný zdroj+různé optimalizace = pokaždé jiný HEX … Vyšší jazyky jsou náročnější i na paměť a většinou i pomalejší, než ASM.

A ještě jedna věc - pouhým kopírováním projektů z Internetu se nic nenaučíš. Pokud se Ti nějakej projekt líbí, klidně si ho stáhni. Pokud jsou tam zdrojový soubory, můžeš z nich ledaccos vyčíst a naučit se.

Nespěchej, jak píše Balů. Nejvíc se naučíš tím že budeš psát svůj vlastní kód. Hodně lidí kopíruje a patlá kousky cizích zdrojáků k sobě bez snahy pochopit jak to funguje a pak to řeší na fórech proč to nefachá :wink:

Co dát link na to kde jsi to našel.

Ze by tady tento:
projectproto.blogspot.cz/2009/09 … 10lcd.html

Měřák založený na stejné myšlence jsem postavil s kámošem někdy v roce 1996 akorát s procesorem AT89C51 a napsané to bylo v asm. Pokud se to dobře udělá, je možný s tím měřit malé kapacity [pF] s rozlišením jedný desetiny…