programátor + software pro AT89C2051

Dobrý den,
velice obdivuji Vaše stránky a to co děláte. Rád bych se Vás zeptal na programování Atmelu. Jsem začínající bastlíř a postavil jsem frekvenční generátor s čítačem, v němž je použit právě AT89C2051. V programování procesorů jsem úplný nováček, takže jsem se rozhodl požádat Vás o radu. Vím, že to zde bylo už několikrát řešeno ale to co potřebuji, jsem zde nenašel a nepodařilo se mi najít nějaký návod na internetu. Nebo spíš nějaký JEDNODUCHÝ programátor. Našel jsem pouze toto schéma - electronicsteacher.com/circuits-and-diagrams/microcontroller-based-schematics/2051pv2.gif , které jsem zhotovil formou “ptačího hnízda“. Do budoucna se chci naučit programovat novější procesory, ale nyní potřebuji rychle a hlavně jednorázově naprogramovat tento atmel. Našel jsem složité programátory, ale pro moje jednorázové použití se mi nechce do těchto investovat čas a peníze. Abych se vrátil ke svému dotazu. Výše zmíněné schéma, je podle vás v pořádku?? Nezdá se mi, že by ani u jednoho “švába“ nebyl zapojený vstup GND. Je to možné? Je to schéma v pořádku? Na fóru kde jsem ho stáhnul někdo psal že by to teoreticky mělo fungovat pod IC PROGem ale stále mi to píše nějaké chybové hlášky a atmel se nenaprogramuje. Přečíst ho však pravděpodobně dokáže. Dokázal jsem ho přečíst i s PONY PROGem přes výběr -AT89S8051- tuším, nebo alespoň myslím, že ho tyto programy přečetly… Jak jsem psal, nerozumím tomu moc ale při příkazu read programy asi půl až minutu pracovaly a v datovém poli se zobrazila samá FF FF FF FF FF. Nevím, zda to znamená: žádný program nebo F jako Fail. Našel jsem stránku, ze které asi pochází tento programátor a je tam i software ale ani s tím to nepracovalo… Stránka je dontronics.com/pa_pgm.html
Prosím o radu, pokud se v mém zmateném a šíleném dotazu vyznáte.

Velice děkuji.
S pozdravem
Filip Radek

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven

:arrow_right: administrator: přiloženy externí soubory
2051pv2.zip (29.6 KB)