Proč se nespálí cívka krokového motoru ?

Může mi někdo objasnit proč se nespálí cívka krokového motoru když je cívka motoru který stojí neustále pod proudem.
proud prochází drát cívky motoru se tedy hřeje podle toho kolik musí držet.
som z toho volajako zmetěný. :frowning:

:arrow_right: administrator: přesunuto z "Microchip"

lebo elektronika po dosiahnuti urciteho prudu cievkou odpoji budenie cievky(po poklese prudu znova zapne), a akosi je u krokovych motorov pocitane stym ze budu trosku viiac zahriate… lak znesie nejakych 90C …

dík

Takže pokud je elektronika stavěná na větší proudy než motor cívky je po motoru
drát se v nejužším místě cívky motoru někde co nejblíže polovině drátů cívky přepálí.Nebo spíš se roztaví izolace drátů a motor nemá magnetickou sílu.

jak je to potom s trofo pájkou kde dráty cívky jsou tenší než pájecí dráty
proč se přepaluje pájecí drát a ne cívka trafa?

Sekundární cívka trafopáječky je tvořena 1-2 závity vodiče několikanásobě většího průřezu než je průřez vodiče pájecí smyčky. V místě ohybu má pájecí smyčka větší odpor než v ostatních částech, takže zde dochází k největšímu ohřevu.
Působením roztavené pájky na materiál hrotu(rozpouštění Cu v pájce) dochází časem ke ztenčení(zvýšení odporu,snížení pevnosti). Pak buď dojde k mechanickému poškození, nebo přepálení ztenčeného místa.

Měl jsem rozdělanou mikropájku
je tam stočený teňoučký drát do cívky
od zahřívané špičky oddělen pouze nehořlavým materiálem
od napětí 220v žádná elektronika vidět nebyla
a přesto se cívka zatím nepropálila

Ví někdo proč ?