ASIX PRESTO: nelze naprogramovat AVR (ATtiny13/25/26L/45/85)

Vybral jsem si tento programátor, abych neměl problémy se samodomo ubastlenými a ono ejhle…
Podle návodu k Prestu (uzemnění přes 100k odpory MOSI a SCK, 10k mezi RST a Ucc) jsem zapojil ATtinu 25, nešlo… hlásilo mi to že není nic připojeno, fajn, dám tam ATtinu13 to už se jeví ok, program se nahraje, ale stejně nefunguje jak má, zkusím teda znova a to samé… křičí že není nic připojeno. Fajn, třeba jsem to někde skonil, připojím novou ATtiny26L, zkusím třeba jenom přečíst konfigurační paměť a nic… zapojím další novou ATtinu26L, nic, zapojím megu88 nic… Přečíst uC by mělo jít bez toho aniž bych cokoli v onom programu uP nastavoval (krom tedy napětí)…

vše to mám na nepájivém poli (bez krystalu), zapojováno podle datasheetu, Presto je nové.

S programováním začínám. V elektronice začátečník nejsem.

Mohl by jste mi prosím poradit, jak naprogramovat ATtinu13 nebo ATtinu25/45/85?

:arrow_right: administrator: přesunuto z "AVR"

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "Asix presto - programování AVR"

Povodne bolo v Preste potrebne na programovanie cez SPI pulldownove rezistory. Ak si niekto nieco zbastli a vyuziva SPI napr. na komunikaciu s SPI pamatou, take zapojenie nie je schopny dodrzat. Pred par rokmi, ked som si Presto zohnal som tento problem konzultoval priamo s vyrobcom. Musim vyrobcu pochvalit, ze problem odstranili behom par hodin a poslali mi funkcny upgrade programu. Ak mas problem s Prestom, napis priamo do Asixu velmi ochotne a promptne reaguju. Skus si vsak najprv dat miesto pulldown odporov pullupy, napr. 4k7.

Zaměnil jsem ony 100k odpory za 4k7 a to samé… Furt to hází:

CHYBY:
1.: Nepodařilo se navázat komunikaci s programátorem nebo programovanou součástkou

v programátoru bych chybu neviděl… dám třeba testovat připojení a proběhne to v pořádku…

Zítra jim tam napíšu…

Nestaci zmenit hodnotu odporov ale hlavne ich miesto na zem (pulldown) pripojit na 5V (pullup)