Debugging s PICkit 3 nefunguje: check your configuration bit

Som začiatočník v oblasti mikrokontrolérov.Mám programátor/debugger PICKIT3.Sledujem seriál Mikrokontroléry PIC v Praktickej elektronike.Začal som s prenosom programu PIC19 (blikajúca LED) z tohto seriálu do PIC16f88.Programovanie ide bez problémov.Nefunguje mi debugging.Nastavím v MPLAB debugging,Debugger>PICKIT3,Programer>None,Preložím program:Build all,potom Debugger>Program.Po tomto úkone je vidieť,že predtým riadne bežiaci program (blikajúca LED) je poškodený,LED bliká sotva viditeľne,hoci vypísalo:Programming/Verify complete.Keď potom kliknem na Run,vypíše:Err0040:The target device is not ready for debugging.Please check your configuration bit settings and programe the device before proceeding.Keď sa vrátim späť do programovania,bez problémov sa LED správne rozbliká.Dľžka kábla medzi PC a PICKIT3 je 1,5m,taký bol v originálnej dodávke.Prosím poraďte mi kde je chyba.Ďakujem :cry:

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "debugging s pickit3"

Mas to tam napsano co je za problem

to znamena ze musis mit i debug povolenej v pojistkach programu (_DEBUG_ON), naprogramovat do PICu a debugovat, pro normalni cinost musis zase debug v pojistkach vypnout

V konfiguračnom slove mám DEBUGG_ON,taktiež mám za RESET ORG 0x0000 inšrukciu NOP.Ďakujem za odpoveď

Debug ON netreba zapinat, odporucam s nim v ziadnom pripade nehybat. MPLAB si ho nastavi sam, ak je ako debugger zvoleny nastroj iny ako MPLAB SIM.
Co sa tyka tej chyby, problem je v tom, ze je pravdepodobne zle zvoleny oscilator alebo oscilator nefunguje.

Chcelo by to ukazat konfiguracne bity a skutocnu schemu zapojenia.

Problém bývá i s kabelem mezi programátorem a deskou. Neměl by být delší než 15cm, jinak to zlobívá.

osobne debug nepouzivam, ve vetsine pripadu se my to taky nepovedlo rozchodit a kdyz uz tak az na po 10, a po prehrani programu to opet neslo, v mem pripade pri pouziti PICkit 2 Debug Express o dlouhe kabely neslo