Reklamace PC komponentu s jinou fakturu / záručním listem

Sleduji toto fórum a říkám si, že se zde není vůbec špatné zeptat na názor, který nesouvisí s elektronikou, protože je zde spousta inteligentních lidí a díky tomu, že se nejedná o fórum věnované výpočetní technice, tak tu není početná skupina blbounů, kteří nedělají nic jiného, než ztrpčují diskuzi.

V práci se stavěla pracovní stanice (výkonný počítač) a dle zkušeností, které jsem z toho počítače nabral, jsem si postavil velice podobný počítač i doma. Na domácím počítači se mi ale stala nepříjemnost a odešla mi základní deska, která je typově shodná se základní deskou počítače v práci. Desku mám asi rok, takže bych jí chtěl vyreklamovat. Zde přichází problém, manželka schovala (=ztratila) krabici od základní desky, v níž byly zbytky z desky (CDčka, manuály, nějaké ty kabely, atd.) a hlavně i faktura, která slouží i jako záruční list.

K faktuře se mohu dostat v práci, ale problém je ten, že to samozřejmě není ke stejné desce. Myslíte si, že by prošlo, kdybych desku reklamoval s fakturou od jiné desky? Desky jsou úplně shodné, ale říkám si, že jistě mají nějaká sériová čísla, apod. Jsem v těchto věcech trochu posera a mám obavu, že se dostanu do problémů. Na druhou stranu bych nerad z okna vyhodil několik tisíc korun nákupem nové desky, když ta stará by měla být „reklamovatelná“. Děkuji.

Matěj Dvořák

Bude nutné pohledat fakturu nebo dodací list a nebo záruční list na kterém je uvedeno seriové číslo vadného MB. Bez toho se o žádnou reklamaci nejedná.

Já občas pro sebe a dobré známé nějaké PC postavím. U základní desky jsem nikdy na faktuře ani dodáku neměl žádné výrobní číslo. Být tebou, tak to zkusím. Pošli desku s kopií faktury na reklamaci a ta by měla normálně projít. Tohle ale platí pro případ, že jsou obě desky ze stejného obchodu. Jestli ne, může se stát, že zavolají a řeknou, že to není od nich. To by ale na desce museli mít nějaké své označení. Maximálně ti to vrátí za cenu poštovného zpět jako neoprávněnou reklamaci. Ta stovka za poštu podle mě za ten pokus stojí.

Pochybuji, že je na faktuře nebo dodacím listu je sériové číslo desky. Záruční list k ní určitě nebyl, resp. jako záručák platí faktura.

Právě že deska není ze stejného obchodu. Na druhou stranu pokud nekontrolují sériové číslo, tak dle mého názoru nemají šanci zjistit, že není deska od nich. Nikdy jsem neviděl, že by obchod na desku dával nějaké vlastní označení (nálepku, nápis nebo tak něco).

Taky si říkám, že mi desku maximálně vrátí. Zavřít mě nemůžou :slight_smile:

Děkuji

No, nám chodí SN jak na FA tak na DL. Podle firmy a jejich zvyklostí. Ale než to tam pošlete, zkuste se hlavně podívat do jejich reklamačních podmínek jestli si neúčtují nějaký poplatek za neoprávněnou reklamaci. Potom by vám tento poplatek naúčtovali i s poštovným. A pak je na zvážení zda poslat či neposlat.

Dobrý tip, mrknu na to. Děkuji!

Já bych navrhnul něco jiného. Co na to jít bez podrazáctví a požádat dodavatelskou firmu o kopii faktury? V e-shopech je dokonce možné často najít historii faktur v elektronické podobě. Pro reklamaci obvykle firma nepotřebuje vidět svých pět razítek a tři podpisy, ale prostě číslo faktury, dodacího listu apod. A myslím si, že si každý slušný obchodník tyhle údaje dokáže relativně snadno najít, když ho slušně požádáte.