Dva digitální potenciometry MCP40D17 na jedné I2C sběrnici

Dobrý den,
jsem začátečník a chtěl bych ovládat dva digitální potenciometry MCP40D17 na jedné I2C sbernici.

  • továrne mají nastavenou 7 bitovou adresu. Moc anglicky neumím a z datasheetu mi to není moc jasné.
  1. potrebuji asi pripojit jeden MCP40 na sbernici a nastavit mu adresu např.:
    0000001
  2. pripojit druhý samostatně a nastavit např. 0000010 (nevím ale jak?)
  3. pro nastavení 1 potenciometru: Start bit - adresa - R/W=0 - cekat na signal A=1 - vyslat hodnotu potenciometru (7bit) - R/W=0 - cekat na A=1 - Stop bit

Moc děkuji za bližší vysvětlení a doplnění.

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "Digitální potenciometr"

Zrovna tento typ nepřipojíš 2 na jednu I2C. Adresa obvodu je 0101110x a ta nejde změnit. Kdysi jsem zkoušel MCP41010 a komunikace s ním je velice jednoduchá, nic na tom není.
Když koukneš sem, tak jsi si měl vybrat, kterej má dva channels a I2C.

Adresa sa neda menit.
Nestretol som sa so ziadnym I2C cipom, ktoremu by sa dala menit vyrobcom definovana adresa. Pre EEPROM vsak mozes niekedy vyuzit vyvedene adresne vodice, ktore sa mapuju od adresneho bitu 1 (bit 0 je vyhradeny na R/W).

vyrobca v datasheete pise:

Standard I2C Device Addresses:

  • All devices offered with address “0101110”
  • MCP40D18 also offered with address
    “0111110”

takze ak potrebujes cidla dve pouzir MCP40D17 a MCP40D18, alebo pre kazde cislo pouzi iny datovy (alebo clk alebo oba) vodic. Ale to je uz zvycajne na sw emulaciu I2C, co nie je problem, ale pre zaciatocnika trochu moze byt. Alebo si medzi nimi prepinaj napriklad pomocou CD4051. Su aj specializovane MUXy pre I2C, napriklad PCA9544.

Shodou okolností jsem se dneska střetl se zařízením, kde se dá adresa nastavit - má na to vyhrazené dva piny a dle toho, zda jsou připojeny k GND nebo k VDD lze volit jednu z několika adres. Ale nejde o EEPROM a těžko by se dvě taková zařízení připojovala do jednoho zařízení…