resim ted problem s napajenim, mam obvod kde jsou dve casti vykonova a ridici (mikrokontroler, …)
u vykonove casti,ktera ridi dva ss motory jsou odbery kolem 3A, ridici neco kolem 120mA. Puvodne jsem zamyslel pro kazdou zvlast pouzit vlastni baterii. Jenze to nakonec padlo a ja to ted musim odnapajet z jedne baterie. Problem je v tom ze uz mam postavenou desku a u ridici casti mam stabilizator 7805, protoze jsem hodlal pouzit 9,6V baterii.
Jenze baterie ktera napaji vykonovou cast ma pouze 7,2V a z te ted musim brat napeti i pro ridici cast obvodu. Co jsem koukal do datasheetu k 7805 tak minimalni vstupni napeti by melo byt 8 V. Takze to jsem v pytli.
Co doporucujete, vymenit 7805? Nebo jak by jste to resili vy? Neni treba jeste pred stabilizatorem zapojit nejaky RC filtr pro vyhlazeni, kdyz to pujde z jedne baterie?
administrator: přejmenováno z "Napajeni logicke a vykonove casti"
Na stgabilizaciu pouzi zapojenie s tranzistorom PNP. Z klasickych zapojeni ma najmensi ubytok medzi CE.
Kludne mozes pouzit i zapojenie so zenerkou a NPN tranzistorom. Ubytok medzi E a C bude okolo 1V.
Pokial viem, na stabilizatoroch 78xx treba pocitat napatovy ubytok medzi vstupom a vystupom 1.7-2V. To by Ti malo stacit. Najlepsie je 7805 zapojit a zatazit tymi 120mA. Pomaly znizuj vstupne napatie a budes vediet, ako na tom si.
Filtre urcite davaj. Najlepsie nejaky primereany odpor/indukcnost v serii a C + CE za R/L.
Máš možnost se nějak podívat na průběhy na G a proudy motorů jesli ti to spíná dostatečně rychle (rise a fall time)?
Můžeš zkusit snížit pwm frekvenci, třeba na 0.5kHz. Pokud by to bylo pomalým spínáním, celková doba částečného otevření by se zkrátila a mělo by se snížit zahřívání.
Nemuze to byt treba i provodnimi vodici k motoru? Na zkousku sem jen omotal vyvody motoru zvonkovym kabelem a pripojil na svorkovnici, tak jestli treba to taky nemuze byt duvod, vzhledem k pomerne malemu prumeru vodice…?
VYhul to na plno a zmeraj ubytk na tom tvojom spinacom tranzistore pre motor… res staci zistit ci sa nehreje, alebo pouzi namiesto motora ziarovku s patricnym vykonom,prudom.