PonyProg2000 - ch. hlášení Device missing or unknown device

DObrý den, programuji ATMEGU 8 v programu ponyprog 2000.
Otestuji spojení s ATMEGOU 8 ,které je OK ale když dám nastavení propojek Command – Security and configuration bits tak mi to hodí po krátkém čtení tuto chybu:

:arrow_right: administrator: přesunuto z “AVR”

:arrow_right: administrator: přejmenováno z “Neznámá chyba”

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven

Nebudem zakladať novú tému mám tento istý problém, potrebujem naprogramovať jednu ATmegu8, a postavil som programátor STK200 ISP, 4 odpory a LPT konektor. Po prepojení LPT s MCU mi v ponyprog vypisuje stále túto chybu, dávnejšie som napaloval dve Attiny, ale teraz mi to nefunguje.
V pony prog mám nastavený Paralelný port/LPT1. Neviem si už rady, nemôže byť vadný LPT port v PC?

Mne to robilo ties. Chyba bola v ignorovani napajania VCC na procesore ktora v stk200 nieje naznacena (chybala mi prepojka pinu 14 na LPT s pinom VCC na procesore).

Teraz neviem ako dostat do atmega8 bootloader cez ponyprog. Ked nastavim externy oscilator a prepisem pojistky cez stk200, uz ho ponyprog nenajde. Krystal mam zapojeny a aj tak nic. Neviete niekto co robim zle?

:arrow_right: administrator: příspěvek byl upraven
Předchozí příspěvky se necitují.

Externí oscilátor NENÍ krystal! Externí oscilátor je samostatný zdroj obdélníkového průběhu definovaných parametrů, který se připojuje pouze k pinu XTAL1. Oproti tomu krystal je pasivní součátka a pokud má kmitat, potřebuje buzení. To zajišťuje výstup XTAL2, který je invertovaným XTAL1. Jesli máš nasteven externí oscilátor, je ten invertor vypnut a krystal není buzen, procesor nejede.
Jesli máš doma 555 nebo dva tranzistory a pár odporů, postav si oscilátor, připoj na XTAL1 a přenastav pojistky správně :wink: