Programování uC Microchip v C

Zkusím odpopvědět Martinovi i Chuckovi: Samozřejmě máš pravdu (Martin). Bohužel ji máš i v tom, že většina škol je opravdu chudých a ta naše není výjimkou. Někdy je opravdu problém dostat pár tisícovek na něco, o čem lidé, kteří peníze přerozdělují, nejsou přesvědčeni, že je to to nejdůležitější, co škola zrovna potřebuje (třeba není :slight_smile:. Problém je taky v tom, že na výuku mikrořadičů mám všehovšudy 35 hodin (3. ročník čtyřletého maturitního oboru mechanik-elektronik). Za tu dobu stihnu vysvětlit opravdu jen ty nejzákladější věci a probrat pár jednoduchoučkých příkladů (rozblikat nějaké LED, pípnout repráčkem apod.). Opravdu jsem spokojen, když se mi podaří z těch cca 30 děcek zaujmou jednoho nebo dva natolik, že se o to začne sám zajímat a třeba si práci s mikrořadiči vybere jako maturitní projekt. Pár šikovných se i našlo, ale z 90% je to bída a utrpení. Ty děcka se totiž nezajímají vůbec o nic, natož pak o nějaké programování. U toho se totiž musí přemýšlet! Programujeme v assembleru, protože si myslím, že to je u uC ten základ, který by měli pochopit. To, že se pracuje na té nejnižší úrovni, se samotným “železem”. U vyšším programovacích jazyků mám pocit, že na toto se právě často zapomíná. U PC je to jedno, ale u uC ne.
Pro Chucka: Máme zakoupeno 10ks Microchip ICD2, k nim jsme si vyrobili jednoduché výukové desky (8xLED, 4xmikrotlačítka, 1xdvojitý 7-segm. displej, repráček, optočlen na ext. intererupt).). Používáme PIC16F883. Sám teď dělám jedno zařízení pro školu (časovou ústředu s DS1302, ext. dipleji přes RS232, hlasovým výstup atd.) s PIC18F452. Nejsem žádný odborník na programování, sice jsem kdysi dělal chvilku na procesorech Intel 8080 a Zilog Z80, ale to už je dávno … Navíc jsem už trošku staršího vydání a hlava už zdaleka tak nefunguje, jak by měla :slight_smile:. Takže se hlavně snažím, abych stále uměl o něco málo více než ti naši studenti :slight_smile:). Naštěstí mne to baví, takže v tom není problém. S těmi 16-bity je to asi tak: ve chvíli, kdy se začíná něco takového učit, musí se člověk pro něco rozhodnout. A tak se porozhlédne po tom, co se kde dělá, projede si internet, poptá se známých, co v tom dělají. No a zjistí, že všude jsou samé osmibity! Literatura, časopisy, schémata, různé konstrukce …Vím, že to je přesně to, co kritizuješ a máš určitě pravdu. Ale ve chvíli, kdy se musíš pro něco rozhodnout a sám toho ještě moc neumíš, rozhodneš se pro to, pro co existuje nejvíce dostupných informací a v čem dělají jiní lidé, kteří Ti popřípadě mohou poradit. . A to jsou určitě osmibity.
K jazyku C: C se u nás neučí. Chci to pro sebe, jednak z vlastního zájmu a taky proto, že očekávám, že mi to pomůže zjednodušit a zrychlit práci na složitějších projektech. Proto taky neočekávám, že by mi to škola zakoupila (ani vlastně nevím, za kolik se to dá pořídit :slight_smile:.
Omlouvám se za poněkud obsáhleší příspěvek - chtěl jsem jen vysvětlit o co mi přesně jde, protože informace, které od vás čerpám, jsou pro mne velmi důležité, protože většinou vycházejí z vašich praktických zkušeností. Takže díky za ně!! :slight_smile:. Zdraví Vlasťa Vlček, Valašské Meziříčí