font a grafický displej

zdravím,
přemýšlím nad tím jak si udělat knihovnu fontů pro grafický displej konkrétně ADM12864 myslím, že se tak jmenuje. A teď k problému:
když si udělám proporciální font tak v tom problém není, ale já bych si chtěl udělat neproporcionální font a v tom já vidím problém, jak ten font naadresovat v paměti procesoru?
když je proporcionální tak je to jednoduché, každý udělám např. ze šesti bytů a uložím to do paměti zasebou tak jak jeto v ascii tabulce a pak když budu chtít načíst to písmenko tak např. uložím A do registru a tu hodnotu vynásobím 6 a přečtu 6bytů. v tom problém není, ale jak to udělat s tím neproporcionálním fontem ???

Napadá někoho něco ??

Děkuji

ps: jak to po sobě čtu tak jsem zjistil, že jsem otočil proporcionální a nepropor. font

U proprcionálního fontu (s růsnou šířkou písmenek) musíš vytvořit tabulu pointerů, které ukazují na počáteční adresu kresby fontu. Protože jsou kresby fontů uloženy za sebou, pointer za ním ukazuje jednak na konec kresby a současně začátek kresby dalšího fontu.
Algoritmus vykreslování je jednoduchý. ASCII kód znaku vynásobíš 2, (2 byte na 1 pointer) přičteš k tomu bázovou adresu tabulky pointerů a na této adrese si přečteš dva pointery následující po sobě. Jejich rozdíl je množství dat pro vykreslení a 1. z nich ukazuje na kresbu onoho fontu. Dál už je to snad jasné.