Železniční přejezd

V datasheetu se dočteš, že jeden pin zvládne 25mA, ale součet všeho nesmí přesáhnout 200mA.

PICu to bude vyhovovat ,o mA nejde,ale co ty Ledky,do kterých půjde podstatně více V.

Jinak uz jsem nasel jak donutit MPASMWIN,aby vzal příkaz konfigurace z PBP - v inc PBP dat pro zde zadanou konfiraci při použití MPASM středník - to je asi opravdu lepší nastavovat konfiguraci až v programátoru.

Nevydržel a zapnul.
Z nízkosvítích Ledek se rázem staly vysocesvítící,sousedi si myslí,že jsme již rozsvítili stromeček,ale pokud to vydrží do rána začnu přemýšlet jak donutit PIC,aby vydával zvuky a nepotřeboval ten na poli zbylý elektrolyt a repráček.

Tím že dam dáš ; , tak to co je za středníkem je ignorováno.

Pokud do něj pustíš 220V, tak si myslím, že nějakej zvuk z něj dostaneš :blush:
A jestli jsi tam nedal odpory, změr odber jedné LED a s určitostí bude vyšší jak 25mA.

Nejprve k těm Led.
Jako vždy - máš pravdu.Ledka si bere 48mA,ale v rámci toho,že provoz je přerušovaný,údaje vždy musí počítat s jistou mírou bezpečnosti a nejlepším strávením stříbrné neděle bude případný nákup nového PICu, nechám blikač testovat do rána.

S tím středníkem je to složitější
Pokud chci v PBP zadat příkaz ne v jeho kodu,ale v asm,musí vypadat např
@ DEVICE pic16F627A, INTRC_OSC_NOCLKOUT

PBP má stejně jako MPASMWIN pro každý PIC inc. Zde
NOLIST
ifdef PM_USED
LIST
include ‘M16F62xA.INC’ ; PM header
device pic16F627A, xt_osc, wdt_on, mclr_on, lvp_off, protect_off
XALL
NOLIST
else
LIST
LIST p = 16F627A, r = dec, w = -302
INCLUDE “P16F627A.INC” ; MPASM Header
__config _XT_OSC & _WDT_ON & _MCLRE_ON & _LVP_OFF & _CP_OFF
NOLIST
endif
LIST

Jilikož mám v Micro Code Studiu nastaven MPASMWIN,který jsem získal s programátorem s programem na jeho ovládání, tento se bránil,protože jsem mu asi vlastně vnucoval dvojí konfiguraci.
Stačí tedy do příslušného inc PBP před řádek
__config _XT_OSC & _WDT_ON & _MCLRE_ON & _LVP_OFF & _CP_OFF
dát středník a je vymalováno.Má to tu nevýhodu,že pokud jej tam nechám, musela být konfiguracev PBP definována vždy,i když by původní nastavení vyhovovalo.
Jak vidím tak moje hlava asi v životě nebude schopna pojmout asm a zato Tebe důvěrně seznámím s PBP.
Dík za trpělivost

HOHO. To už tu bylo a smazal jsem si ICD2!

To ti toho PICu není líto? Skoro 2x. Dej tam tranzistor a máš to. Aby jsi nedopadl ja já kdysi dávno.kuk

Test jsem ukočil - po 14 hodinách.
Hoši na cizím fóru maji pravdu,když si takto vyrábí poziční světla na modely letadel.
Ledky svítí,PIC nehřeje - funguje to.
Kdyby to bylo pro mne je to jasné,Jelikož to půjde na “export”,přidám tam “Mašinkovi”,přinejmenším odpory.

Tak pak nechápu, proč výrobce vydává datasheet,když to asi nikdo nedodržuje :smiley: .
PIC se hřát nebude, akorát místo 10e16 sepnutí portu vydrží třeba ani ne desetinu.

No datasheet je přeci od toho, aby bylo co porušovat ne :smiley:

Všeobecná duševní skleslost a ochablost.
Pro zajištění 90% bezpečnosti autonomního přejezdu je nutno použít 6 (slovy šesti) čidel.Při snižování nároků se počet čidel snižuje až na 2.Nejsem schopen to zjednodušit.
To sem ale nepatří,takže dotaz.
Při stavbě robotků bylo v jednom případě použito generování kmitočtu přes PWM a přjem běžným optopřijimačem. Přidáním fotoodporu byla dosahována regulace síly signálu a jelikož optopřijimače maji regulaci již v sobě zabudovanou,tímto nezávislost na vnějším osvětlení a možnost přibližného nastavení čidla pro reakci od určité vzdálenosti.
Jelikož jak je vám z mých předchozích dotazů jasné,zatím tápu, prosím o odpověď zda je možno donutit programově PIC16F628A k tomu,aby místo optopřijimače bylo možno použít fotodiodu a zajistit stejnou funkci t.j.reakci vstupu jen na určitý kmitočet a regulaci.
Díky

Jsou čidla, něco jako HSF36, či jak se to jmenuje. Ty jsou udělány na 36Khz

SFH506-36
To je ten fotopříjimač.Toto funguje,ale pod kolejiště velké,proto snaha použít malou fotodiodu.
Dík

To je on, mám s ním udělanej tuner, je tam jako příjimač DO. Ty to tam chceš na co? Pod kolejama? Průjezd mašinky?

Přesně tak.
Vzdálenost od čidla ke spodku vláčku cca 20mm.
Hotová světelná čidla,která se dají sehnat reagují buď na 0,5mm nebo max do 12mm.Proto se bude muset vyrábět.

Máš nápad, jak to vyrobit? Nějak mi totiž uniká princip.

infradioda nebo ledka vyšle paprsek,který se od spodku vláčku odrazí a odraz zaznamená fotodioda.Nejlépe obě natočené proti sobě tak,aby nejlepší citlivost byla na 20mm.
Pro omezení vnějších vlivů použít modulovaný signál.
Pokud to bylo myšleno celkově, tak jelikož to zde asi nikoho jiného nezajíma, je problematika nastíněna v přiloženém souboru.
Přesto, prosím, o odpověď, zda je možno donutit PIC16F628A přijímat jen signál určitého kmitočtu a citlivost na přijem regulovat.
Dík
Cidla.doc (30 KB)

to zito:

tak sem tet asi hod. skousel premluvi f84 aby my nak solidne fungovala s infradiodou+fototranzistor bez nejakeho vnejsiho ruseni,NIC MOC!, docela problem (teda pro me),
osobne si myslim ze by bylo lepsi pouzit SFH5110-36 v nakym malim provedeni,aby se to veslo do koleji,ten uz je v poho s picem,
takovej dotas:
Běžně se na kolejišti tato signalizace řeší především třemi způsoby, z nichž prvé dva nezajišťují úkol, aby signalizace byla nezávislá na vláčku.

JAK NEZAVISLA NA VLACKU? co jineho by to melo snimat nez vlacek??

Promiň za poněkud matoucí vyjádření
Bylo to myšleno tak, aby na vláčku nebylo nutno provádět žádné úpravy a signalizace pouze zaznamenávala jeho přítomnost ve střeženém úseku.
Dík a šťastný zbytek dne.

AHAAAA,zadne upravy, EHM ani maleee?
napr: nalepeni nejaka odrazive plochy na spodek masinky? ci prilepeni maleho magnetu?

a co treba udelat pred a za strezenym usekem keriky(ci jine maskovani) na proti sobe a udelat do nich infra zavoru

Neni za co ,taky stastny STEDROVECERNI den

Světené čídlo spolehlivě detekuje odraz i od černého spodku vagónku,zrcátka či nutnost odrazové folie je fáma.
Pokud dáš čidla nahoru začnou problémy s různou výškou vozidel (plošina x vůz s nákladem), mezerou mezi vagónky a zajistit reakci dvou světených závor (dle zadání) i s příp. křížením paprsků je pro tak velký úsek nemožné. Musel by jsi použít drahá “radarová” čidla.
Opravdu nejlepší jsou čidla dole, ve vzdálenostech menších než nejkratší vozidlo, aby vždy alespoň jedno čidlo mělo odraz (pokud je vlak ve střeženém úseku) a programově ošetřit možné kombinace.
Tato diskuse sem ale asi nepatří a navrhuji ji ukončit (případně ji vést jinak) a zde se zabývat pouze systémem PIC x čidla a programy pro tuto činnost.