Vypínání zapalování na motocyklu pomocí aTmegy

Dobrý den,

řeším problém s přerušením zapalování na motocyklu na několik milisekund pomocí atmegy. Cívka je na motocyklu připojena jedním pólem na pevno ke kostře, takže je řízena kladnými impulzy z řídící jednotky. Na tento kabel se dokážu připojit. První věc co jsem zkoušel, bylo vypínat cívku pomocí MOSFETu, ale bezúspěšně. Klasické relé nelze použít, protože má omezenou životnost. Nakonec jsem teda zkoušel SSR relé. DC-DC SSR relé nefungovalo a já nevěděl proč. Fungovalo DC-AC. Záporný záchvěv bude asi z té cívky a podlě mě to řídící jednotka nedělá, protože cívka potřebuje kladný impulz, ale ruku do ohně bych za to nedal. Analog tolik zmáknutý nemám. Pomocí SSR DC-AC relé se mi povedlo tento řídící výstup z řídící jednotky do cívky přerušit a fungovalo to správně. Problém je, že tam nějaká ta Ampéra poteče a je potřeba použít nějaké velké relé. Nikdy jsem ale neviděl v zařízeních, které odpojují zapalování, takto velké relé a proto jsem přešel na jiné řešení.
Napadlo mě, proč prostě nemůžu tento kontakt na chvilku ukostřit, místo rozpojit. Pokud to ukostřím mechanicky, vše funguje jak bych očekával. Proto jsem pokračoval a chtěl jsem ukostřování provádět pomocí MOSFETu, konkrétně IRF540. Pokud ale toto zapojení provedu a MOSFET je rozpojen, motocykl nenastartuje a řídící jednotka hlásí chybu. Nevím, čím by to mohlo být. Nechápu, jak jednotka pozná nějaký problém. Zkoušel jsem před MOSFET dávát i diodu SB160 v propustném směru směrem ke kostře a stejně bez rozdílu. Motorka prostě nenastartuje a jednotka hází chybu. Mohl by mi někdo poradit, čím by to mohlo být? Nebo co tam dát a čím to vyřešit?
Potřebuji něco s velkou životností s malým odběrem a malými rozměry a velkou spolehlivostí, tak aby to fungovalo ideálně tak, že pokud zařízení nebude pod napětím, bude kontakt normálně spojen, neukostřen a motocykl pojede dál. Napájeno je to z napětí co dodává řídící jednotka, 5V. Kolik přesně teče do cívky jsem nedokázal změřit, protože na to nemám potřebné nástroje. Děkuji za jakékoliv rady a připomínky.

Možná by stálo za to, dát sem alespoň náčrt toho, co vlastně chceš vytvořit, kam to chceš připojit, kam jsi co připojil a co to dělalo apod. Nejsem si třeba jistý těmi 5V, co píšeš, že dává řídící jednotka. Normálně bývá 6V nebo 12V.

Připojuju blokové schéma. Jednotka napájí senzor zařazené rychlosti 5V. Je tam dobrej přístup,takže odtud napájím MCU. Cívka je připojena k jednotce a na druhé straně ukostřena. Chci ten drát mezi cívkou a ECU ukostřit v místě, kde je kříž a nevím co tam dát za součástku. Tento drát jsem přerušoval pomocí relé, jak jsem zmínil, a vše fungovalo. Proč bych ho ale přerušoval drahým SSR relé, když ho mohu ukostřit na okamžik pomocí něčeho jiného. Proto jsem tam hodil mosfet. Na drain jsem připojil kabel mezi cívkou a ECU, source byla kostra a gate byl pin z MCU přes 10k. I když nebyl mosfet sepnut a kontakt mezi cívkou a ECU nemohl být ukostřen, stejně jednotka házela chybu a nenastartoval jsem. Proto bych chtěl poradit, čím bych to mohl řešit a jednoduše to ovládat přes MCU a splnilo to všechny moje požadavky. Nechci tam vymýšlet nic složitého, prostě to jen na okamžik ukostřit, tak aby motorka pár milisekund nezapalovala. Vím, že bych mohl řešit ukostřování cívky, ale chci využít kabel vedoucí z ECU do cívky, protože je tam faston konektor a lehce se na něj napojím.

Zdravím, v Tvém dotazu je trochu něco jako elektrický hokej. Na vstupu do zapalovací cívky je docela divoký průběh elektrického napětí, s hodnotami klidně přes 300V. Takže relé klidně, pokud si vybereš jiný prvek musí být schopen toto zajistit. Pokud tam připojíš přímo na spínananí nějaké mcu riskuješ jeho zničení.

Zdravím,

vyřešil jsem to tak, že jsem vytvořil vlastní SSR relé z optorelé a triaku. To vyřešilo moje zmenšení a vyměnil jsem to za již hotové SSR relé v pouzdře. Spínám to směrem k zemi a pomocí transilu jsem omezil špičky. Vypadá to, že vše funguje podle očekávání.