forum.mcontrollers.com - hlavní stránka forum.mcontrollers.com - fórum

 

.: fórum - hlavní stránka :.
Technology Stronghold by Rudolf Vesely
How to build Microsoft System Center hosted cloud series
FAQFAQ HledatHledat Seznam uživatelůSeznam uživatelů Uživatelské skupinyUživatelské skupiny RegistraceRegistrace
ProfilProfil StatistikaStatistika Soukromé zprávySoukromé zprávy PřihlášeníPřihlášení

 
Programování uC Microchip v C
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra mcontrollers.com -> Microchip
 
Mahoney
Profesionál
Profesionál


Založen: 26.12.2013
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: 29 srpen 2018, 15:11    Předmět: Citovat

Tak samozřejmě že jsem si dělal hlavně legraci, nesmíš to hned brát tak vážně. Navíc tu nikdo nepopírá ani nijak nezpochybňuje že to byli machři, kteří dokázali za pomocí (na dnešní poměry dost omezeného) hardware i software a i jinak za dost omezených možností (například pohony, nosiče atd atd) předvádět neskutečné kousky (někdy i improvizační) a vytřískat z toho všeho doslova co se dalo.

Jinak pár zajímavostí, když už to tedy pitváme: Sondy sice mají malou RAM, ale mají magnetopáskovou jednotku, takže data si pro následné zpracování kam odkládat mají. Nikde jsem se nedočetl* rozlišení kamer, ale je třeba si uvědomit, že v té době to tak jako tak nebylo a ani nemohlo být "kdovíco" (samozřejmě také ve srovnání s dnešními poměry, tehdy to samozřejmě bylo to nejlepší co měli a tudíž velký pokrok, vždyť předtím se fotilo i ve vesmíru na filmy, s jejichž zpětnými návraty a vyzvedáváním byly samozřejmě neskutečné potíže).

Další věc je, že sondy toho dneska už moc nedělají, protože jednak za hranicemi sluneční soustavy v mezihvězdném prostoru víceméně nemají co (jen měření záření, některých částic a magnetického pole, kamery už k focení nepoužívají), a jednak s energií už na tom taky nejsou tak dobře jako byly na počátku misí, takže ani nemají dost energie pro všechny doposud provozuschopné přístroje. Další věcí je že komunikační prodleva je obrovská, například v roce 2011 byla u Voyageru 1 16,5 hodiny - na příjem dat to tolik nevadí, ale na zadávání nějakých povelů (nebo přímo přeprogramování) je to prodleva doslova šílená (x2, nejdřív tam a pak ještě zpátky) - nechtěl bych, děkuju pěkně.

https://voyager.jpl.nasa.gov/mission/status/

A navíc - Microchip C a MCU na tom stejně nepoužívají a nemají, takže jsme tak jako tak offtopic Wink
________________________________________
* Už jsem se ho dočetl - 800x800, tj. teoretických 0,64 Mpix max., ovšem nejsou to kamery ve smyslu, v jakém je známe dnes, jsou tvořeny fotodiodami, pohyblivými zrcadly a příslušnou optikou.

https://physics.stackexchange.com/questions/25005/cameras-in-voyager-probes
https://theskylive.com/voyager1-tracker
https://en.wikipedia.org/wiki/Voyager_1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 

 
Martin
ATmega pouzivatel
ATmega pouzivatel


Založen: 5.1.2008
Příspěvky: 1508

PříspěvekZaslal: 21 září 2018, 4:28    Předmět: Citovat

Ďakujem za spresnenie Smile
Inak aj tak, magnetopásková pamäť na data - po 40 rokoch - nemám už poriadne funkčnú kazetu na ZX Spectrum ani po rokoch dvadsiatich Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 

 
Billy Bob Bean
Profesionál
Profesionál


Založen: 21.9.2009
Příspěvky: 319
Bydliště: OLOMOUC - BRNO

PříspěvekZaslal: 09 říjen 2019, 14:02    Předmět: Citovat

Ahoj,

byl by mi někdo schopný vysvětlit jaký je rozdíl mezi tímto:
kód:

uint8_t dispNo;
uint8_t menChoice;

dispNo = menChoice + 1U;

a tímto:

kód:

uint8_t dispNo;
uint8_t menChoice;

dispNo = menChoice + 1;  // Bez toho U?




Dodělávám do kódu věci po jiném borcovi a ten tam stěma jednotkama U a UL dost kouzlí a vůbec mi to není jasné.

Pak se tam vyskytuje ještě jeden typ kouzla

kód:

#define CLEAR_COLOR_RGB(red,green,blue) ((2UL<<24)|(((red)&255UL)<<16)|(((green)&255UL)<<8)|(((blue)&255UL)<<0))

//Samotna funkce se pak vola s timto parametrem
EVE_Write32(CLEAR_COLOR_RGB(R,G,B));

Co je to za definici? Z toho vůbec nechápu, dokázal by mi to někdo zhruba prosím vysvětlit?
Děkuji

_________________
Stavím UPSky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 

 
MiloPS3
Profesionál
Profesionál


Založen: 24.12.2008
Příspěvky: 899
Bydliště: LAZNE KYNZVART

PříspěvekZaslal: 09 říjen 2019, 16:37    Předmět: Citovat

Cau, mozna U- unsigned UL-unsigned long ? Treba,tohle vydim po1
Posledni je makro, neco jako kdyz si definujes I/O pin LED a pak to pouzivas misto porta.1

_________________
PIC,ASM / C , Mplab + CCS C Compiler
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
 

 
Billy Bob Bean
Profesionál
Profesionál


Založen: 21.9.2009
Příspěvky: 319
Bydliště: OLOMOUC - BRNO

PříspěvekZaslal: 10 říjen 2019, 7:27    Předmět: Citovat

UL určitě není Unsigned Long. Borec to v programu používá za různýma číslama, převážně v #define header souborů.
#define vSize 0x1256UL // například...

Co dělá #define mi je jasné, ale už mi není jasné co má dělat za define něčeho
kód:
((2UL<<24)|(((red)&255UL)<<16)|(((green)&255UL)<<8)|(((blue)&255UL)<<0))

Asi budu muset ty definice trochu rozdráždit a podívat se co se mění...

_________________
Stavím UPSky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
 

 
MiloPS3
Profesionál
Profesionál


Založen: 24.12.2008
Příspěvky: 899
Bydliště: LAZNE KYNZVART

PříspěvekZaslal: 10 říjen 2019, 9:08    Předmět: Citovat

suffix
https://en.cppreference.com/w/cpp/language/integer_literal
https://www.geeksforgeeks.org/integer-literal-in-c-cpp-prefixes-suffixes/

_________________
PIC,ASM / C , Mplab + CCS C Compiler
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
 

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra mcontrollers.com -> Microchip Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Strana 13 z 13
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
 



Num Lock Holder - app to hold Numlock
Copyright © 2019 Rudolf Veselý, mcontrollers.com.
Je zakázáno používat části tohoto webu bez souhlasu autora. || Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group - with RedSquare DoubleJ(Jan Jaap)