Řízení třícestného ventilu servopohonem

Ahoj,
potřeboval bych poradit ohledně řízení serva na třícesetný ventil. Servo se vyrábí s proporcionálním, dvoubodovým nebo tříbodovým řízením. Proporcionální řízení je mi jasné, ale zajímalo by mě jak se řeší poloha u 2 a 3 bodového ovládání? Zajímá mě princip řízení polohy. Myslím, že u 2 bodového lze využít PWM a u 3 bodového musím počítat čas, abych věděl přibližnou polohu serva, ale nejsem si jistý. Děkuji za rady

Jsou tam dvě až čtyři cívky (podle počtu poloh a způsobu řízení), a buď je sepnutá nějaká jedna samotná, nebo se spolu některé navzájem “přetahují” (podle aktuálního režimu). Stejný princip se často používá i u EGR ventilů v autech.

Nevím co myslíš 2 nebo 3 bodovým řízením. Nejběžnější a nejlevnější je pohon na 2 směry (3 dráty - možná to tvoje 3 bodový. 5ídí se to v konstantních intervalech podle rychlosti pohonu. Já to mám po 10 s, protože mám rychlej pohon. Regulátor zapne přislušnej směr na určitou dobu 1-10s buď pokaždý stejně, nebo třeba podle PID nebo jednodušeji jen podle rozdílu požadovaný a skutečný teploty - regulátor P. Aktuální polohu vědět nepotřebuješ. Jen se měří teplota za ventilem. Tady je to celkem pěkně popsaný vyvoj.hw.cz/regulator-zpatecky- … ho-ventilu

3-bodové servo se ovládá dvouma povelama…1. servo otevírá, 2. servo zavírá. Jinak je v klidu. Důležitej parametr je doba chodu serva. Já to ještě dělam tak, že pokud se servo otevírá na 100 procent, nebo zavírá na nulu. Trvají příslušné povely ještě 10 sekund navíc, aby se zajistila výchozí poloha serva.

díky za info