Dekódování znaků

Lebo to spadnutie závoja utkaného z ASM, ktorým sme mali sami dlhé roky zastrený zrak a zubami nechtami sme si ho pred očami dobrovoľne držali, tú krásu z poznania jednoduchosti, prehľadnosti a udržiavateľnosti pri zachovaní obdobného výkonu prajeme každému.
Sme ako misionári, ktorí sami okúsili výhody C-čka oproti ASM a preto sa naše poznanie a skúsenosť snažíme šíriť pre blaho ľudstva ďalej, aj napriek upaľovaniu na pomyslených hraniciach neveriacimi a netečnými.

Nikdy totiž nevieme, aké nové srdce možno i náhodne čítajúce ten ktorý príspevok sa odhodlá vyskúšať krásne krajiny užitočnosti a efektivity.

Nie každému musí byť naša misia po vôli. No čo i len jedna jediná hodina času ušetrená pri používaní C-čka jeho novým adeptom stojí za tú námahu.
Odmietať naučiť sa cca 29 základných príkazov v siedmych skupinách

  1. definovanie a deklarovanie funkcií: main(), funkcia(…), return

  2. aritmeticke a binárne operátory: =, +, -, *, /, &, |

  3. spôsoby porovnania" ==, !=, >, <, &&, ||

  4. bitové rotácie: <<, >>

  5. definovanie premenných: static, uint8_t, int8_t, uint16_t, int16_t, uint32_t, int32_t

  6. podmienkové príkazy: (if, else, else if), (switch, case)

  7. cykly: for( ; ; ), while ()

už umožňujúce robiť zmysluplné programy veľkého rozsahu, miesto mnoho desiatok až stoviek pseudokódových skratiek a to pre každú rodinu procesorov zvlášť, hraničí s tvrdohlavosťou.

Námietky na rýchlosť a efektivitu výsledného kódu som si vďaka vlastnej počiatočnej nedôverčivosti odskúšal a výsledky boli viac ako prekvapivé v prospech C-čka. Systémovo naspäť k ASM by som už nikdy nešiel.

Jasné, že keď som minulý rok som robil s ATmega1284 grafickú mnoho fontovú VGA kartu 272x240 pixlov 16 color bez potreby externej pamäte alebo iných programovateľných súčiastok, tak kód pre generovanie video signálu bol písaný v ASM. Zvyšok (fonty, obrázky, UART) v čistom C-čku. Ale to je za cca 12 rokov jediný projekt, kde to malo v ASM zmysel. Aj keď po podrobnejšom oboznámení sa s FT811 už dnes považujem celú tú námahu za stratu času.

Krásu štruktúr, pointrov a ďalších vychytávok je možné odhaľovať postupne podľa potreby. Tých 29 “príkazov” na dlhý začiatok bohate stačí.

Robím k veľkej spokojnosti v GCC na AVR.

A že sa dá v C aj pekne zapotiť? Isto. A pri programovaní v akom jazyku nie :slight_smile: