ATTINY15L - Desulfátor (oživení olověné baterie)

Matějovo desulfátor dělá tak silné pulzy že baterie je na 100% nepohltí jsou měřitelné i metr od baterie (dokonce mě to odpálilo starý tranzistorový laboratorní zdroj). Mechanik Valeo mě řekl že to vůbec do auta nedoporučuje připojovat jelikož auto má většinou normu na špičky do 50V (možná do 20let starého auta). Já přesně vím co je potřeba na tuto metodu, mám doma i nabíjecí 4 kanálovou stanici ALC8500 která přesně tyto pulzy produkuje. To že se musí dobíjet vím, jinak to nemá efekt - proto tam byla popsána vlastnost že to má dělat pulzy při napětí nad 13,3V tj. pouze když se dobíjí. Toto splní auto jednoduše při jízdě samo. Navíc mám na starost spoustu starších UPS atd. kde by to uplatnění také našlo. V případě auta jsem schopen dobíjet přes zapalovač jiným modelářským nabíječem z menší 17Ah baterie. Tyto malá trafa s žárovkou znám, používalo se to za totáče a svým způsobem 50Hz plnilo funkci desulface ale připadá mě to dnes jako doba kamenná :slight_smile: Už jen kvůli tomu že PB baterii hrozně vadí přebíjení, každá baterie dle kapacity a stáří odebírá jiný proud, takže ideální je udržovat 13,6-13,8V kdy nehrozí žádné škody na baterii. S bateriemi mám bohaté zkušenosti, s mikrokotrolerem nikoliv, resp. mám postavený AVR tester polovodičů takže umím jen natáhnout novou verzi přes USB-ASP.