ATTINY15L - Desulfátor (oživení olověné baterie)

Ano, Matějův desulfátor ty pulzy vyrábí. Vždy musí být zapojen přímo na svorkách akumulátoru, který špičky pohltí do svých desek. Funguje jako velký kondenzátor. Pokud je aku vadný, mohou se tyto špičky objevit na vedení v autě, a protože ten je netlumí, může k poškození dojít. Většina elektroniky v autě však na to je stavěná. Matěj tam má tlumivky, které vyrábí jak kladné, tak záporné špičky, pro větší účinnost. Ty chceš použít jen vybíjecí pulzy na “depolarizaci” desek. Něco podobného používají záložní zdroje EZS a EPS, kde cca 1 za min, dojde k vybíjecímu pulzu a elektronika si ověří jeho stav nebo jen prostě dojde k vybíjecímu pulzu. Prodlužuje tím životnost aku. Každopádně by jsi při tom měl aku trvale dobíjet. Např malým trafem s usměrňovačem a v sérii s 12V/2-4W žárovkou. Pokud vůz déle stojí a máš tu možnost. Používám to u rodičů, kde kabel končí zásuvkou do zapalovače. Žárovka lehonce žhne a doplňuje ztráty samovybíjení.