Vysvětlení funkce debuggeru

Na Wikipedii toho moc o funkci „toho našeho“ debuggeru nenajdeš. V krátkosti jde o to, že do zapojené aplikace s mikrokontrolérem připojíš debugger, podobně jako bys tam připojil programátor pro programování v aplikaci (ISP). Programátorem připojeným přes ISP může pouze nahrávat, číst, mazat a verifikovat data. Kdežto díky debuggeru vidíš co se v mikrokontroléru děje. Program můžeš krokovat (tzn., že pomalu procházíš jednotlivé instrukce a díky tomu např. nalezneš chybu v programu nebo v elektronickém zapojení), můžeš vkládat breakpointy (místo, kde se zastaví program a ty si v daném místě prohlédneš registry, apod.) nebo třeba debuggerem jen nahráváš data.

K normálnímu psaní programu debugger nepoužiješ. Debugger využiješ až ve chvíli, kdy je nutné v programu něco odladit (ať už chceš provést nějakou úpravu nebo najít chybu). V těchto situacích je debugger přímo poklad.

Nezapomeň, že pokud chceš použít debugger, musí to být podporováno i na straně mikrokontroléru. Jestli si debugger nikdy nepotřeboval, není nutné si jej kupovat nebo stavět. Znám spoustu velmi dobrých programátorů, kteří debugger nechtějí. Osobně dávám většinou přednost extrémně rychlému ISP programování na svém Xelteku.