Oprava LCD monitoru-podsvětlení(CCFL trubice)nemůže naskočit

Ta barva je zřejmě z výstupní kontroly. Co se týká toho nafouknutí, není to vždy jednoznačné. Kondenzátor vyschne, čímž ztratí kapacitu a zvýší se mu ESR (sériový odpor). To nafouknutí či prasknutí je vlivem tepelných ztrát při funkci.
Mikop
PS. Na tom obrázku se mi zdá, že ten elyt u tranzistoru (má zelenou barvu nahoře) nafouknutý je.

Ale jenom malinko - viděl jsem nafouklé kapacitory na základníc deskách počítačů a ty teda byly - nafouklé jako žárovky :wink:. Každopádně jsem vyměnil všechny kondy, co jsou na obrázku a dokonce jsem tam dal větší kapacity a větší napětí, takže by to mělo sloužit dalších pět let.

Jsem rád, že vím, že ta barva není elektrolyt - docela mi to vrtalo hlavou, zda je to právě jak říkáš nějaká kontrola. Každopádně kdyby měl elektrolyt význačnou barvu (třeba oranžovou), tak by to určitě pomohlo. Dobrý tip pro výrobce :wink:.

Děkuji Mikope, zachránil jsi mi LCDčko :wink:.

Jindřich Konopa

Fix je od kontroly, ale ty tmavý bobky u středů křížů už signalizují problém.

Je to spínanej zdroj, takže doufám, že jsi koupil kondenzátory s nízkým odporem (Low ESR). Jinak se může stát, že budeš brzo měnit znovu.

Tak to jsem netušil. Koupil jsem tyto kondenzátory na 105 °C (nevím zda jsou i low ESR). Že mám koupit teplotně odolnější kondíky mi bylo jasné (přečetl jsem si to na pouzdru). o Low ESR jsem nevěděl :wink:. Děkuji za tip.

Jindřich Konopa

Mohu prosím vědět, jak se poznají ty lowESR kondenzátory? Je to napsané někde na pouzdr součástky? Odkazované kondenzátory na 105°C mají požadovaný nízký odpor?

Děkuji
Petr

Dobrý den chtěl bych se zeptat jak se vám povedlo monitor rozdělat? Odšrouboval sem 4 šrouby pro uchycení stojanu, ale nevím co dál (nejsou zde žádné další šrouby) děkuji moc.

Po celém obvodu jsou západky a plastová čela jsou do sebe zaklapnuty. Zkus opatrně, nejlépe plastovým plochým nástrojem (nebo pokud máš dobré nehty), rozevírat plasty. Začni raději uprostřed. Jde to samozřejmě i šroubovákem, ale zůstávají po něm stopy na plastu.
Mikop

Děkuji za odpověď, jěště bych měl menší problém : povedlo se mi z části oddělat rám kolem monitoru nicméně ze spodu drží na rámu kryjící reproduktory a tlačítka a ten se mi nedaří touto metodou oddělat drží taktéž jen na záskočkách nebo je na to nějaká finta?

Jěště posílám obrázek s problematikou.
imageshack.us/photo/my-images/204/p22iso.jpg/

:arrow_right: administrator: přiloženy externí soubory

Nejde sundat ten rámeček na repro zepředu? Možná jsou tam šroubky. Nevíém.

Rámeček na repro právězě sundat nejde zkoušel jsem ho stejně jako to krytí obrazovky podebrat kreditkou ale drží tak že jsem jednu ohnul. Šroubky tam nejsou. Hlavní problém je že nevím co drží v čem, jestli musí jít první dolů ten rám na monitor nebo ten na ty repráky, jelikož jsou do sebe nějak zaklapnuté.

Tak už se mi o povedlo otevřít chtělo to tam nacpat šrubovák a zabrat na to že sen skoro ohnul šrubovák se vevnitř nic nezlomilo a odskočio to. Boužel v monitoru je problém který nedokážu identifikovat. Vyměnil sem Elity, proměřil diody a tranzistory zdá se že jedou. Monitor po zapnutí asi 2 sec normálně běží ani nebliká a pak se vypne akorád podsvícení. Zenerova dioda která byla na netu popisováná jako častý problém je v pořádku. Nemá prosím někdo k tomuto monitoru schéma, že bych prěmostil ochranu co vypíná podsvícení? Popřípadě pokud někoho napadá kde by ješte mohla být chyba uvítal bych pomoc děkuji.

Zde je obrázek napájecí desky a toho co jsem zkontroloval (elektrolyty a tu velkou diodu jsem vyměnil):
imageshack.us/photo/my-images/27 … 70559.jpg/

:arrow_right: administrator: přiloženy externí soubory

Mám něco podobného. Podsvit naskočí na cca 2 sec. a vypne se. Ale jen podsvit. Když podsvítím LCD externě, tak normálně jede. Zřejmě bude zase vadný IO, který má na starosti VN pro CCFL.
Mrkni tady: s-o.webnode.cz/

Zkontrolovat POŘÁDNĚ (klidně i lupou, někdy je to blbě vidět) spoje u všech cívek a tepelně namáhaných součástek, zejména v invertorech - někdy se časem vytvoří studené spoje, a pak se to může takto projevovat. Pokud to nezabere, jsou špatné CCFL trubice (což se bohužel často projevuje úplně stejně, taky jen bliknutím; někdy se ještě jakoby pomalu rozsvěcují, než to zhasne, což může být zase obojím - jak trubicí, tak invertorem)

ja som vymenil kondiky a po 2 rokoch znova, a potom este raz. Jediny co som nemenil bol ten 82uF/400V, taky neviem zohnat, a neviem ci tam nemozem dat aj inu kapacitu.

Můžeš, ale větší hodnotu, např. 100uF/400V. Problém je s trochu atypickou hodnotou a velikostí a nové se tam většinou nevejdou. Pokud bys rozměrově nesehnal stejné, zkus, pokud se tam vejdou, paralelně dva s poloviční kapacitou (např. 47uF/400V) a přilepit je tam tavným lepidlem nebo oboustrannou páskou. Deska trochu hřeje, tak ať se neposunou na desce kam nemají.

Tady můžeš objednat snad podobný:
ame.cz/ELYT-82-400-105-konde … 10699.aspx
cz.farnell.com/panasonic/eeued2g … dp/9696520

tak som zohnal 100uF/400V a vymenil, ale rozmerovo nepasuje moc, opiera sa o plechove sasi, ale budem musiet objednat z netu vsetky kondiky, lebo u nas v GMku nemaju ani zakladne rady.

Zdravím,taky mám podobný problém. Mám monitor Hyundai X93W. Když ho zapnu,naběhne na pár sekund a potom zhasne.Když je monitor nepřipojen k PC,tak při zapnutí se rozsvítí zelená Ledka,při zhasnutí zčervená. Jiná situace je,když je připojen k PC,to potom při zhasnuté obrazovce zůstane ledka svítit zeleně. Vyměnil jsem všechny elyty které na desce jsou ale to nepomohlo. Předpokládám,že je vadný IO , který má na starost buzení výkonové fety. Chtěl bych slyšet Váš názor, nejsem v oboru laik,jsem vyučen jako radio a televizní mechanik,jenom jsem už trochu starší.

Vymenil si naozaj vsetky? aj tie nenafuknute? Mozes mat problem, ze si tam dal obycajne kondiky, a tam je treba musia byt low esr kondiky.
Ja som kupil tu:
elko-verkauf.de/doku-tft/10 … p19-2.html
maju aj ine sety. Nie su najlacnejsie, ale ide to a nemusis zhanat kade-tade

Řekl bych, že všichni vycházíte ze špatných předpokladů.
a) Kapacita elektrolytů je v širokých mezích nepodstatná. Může být větší, ale většinou nevadí ani menší (ostatně, výrobní tolerance jsou takové, že trvat např. na 82uF je prostě směšné - a stejně se to časem změní). Důležitější je už zmiňovaný low ESR, nebo ještě lépe verry low ESR.
b) měnič pro podstvit (tzv. invertor) nebývá ničím řízen. Je to samokmitající dvojčinný měnič, zpravidla s bipolárními tranzistory. Velmi častou příčinou přetížení měniče je vysazení kmitů vlivem studených spojů. Pomáhá propájení všech pájecích bodů v okolí invertorů.