Převod obrázku na HEX (konverze monochromatické bitmapy)

Zdravím všechny.

Nevíte někdo o nějamém programu, který by převedl černobílý obrázek 128x64 na HEX? Našel jsem program Image Convertor 2.0, ale ten je pro mě nepožitelnej, protože výsledný kod je vertikálně, tedy po sloupcích po 8 (KS107, KS108), ale já potřebuju horizontální “překlad” po 8 nebo 16. (ST7920)

:arrow_right: administrator: přesunuto z "Elektronika s mikrokontroléry, procesory"

:arrow_right: administrator: přejmenováno z "Převod obrázku na HEX"

Ja pouzivam tohleto en.radzio.dxp.pl/bitmap_converter/.
Funguje to skvele, ovladani je jednoduche.

SUPER. Dík. Funguje to přesně tak jak potřebuju.

Ja si najprv urobim image v RAM procesora a potom tento image poslem do displaya sposobom, aky mu to vyhovuje. Vyhoda tohto riesenia je v tom, ze automaticky sa riesi problem prekryvania roznych okien pulldown menu a tak netreba swapovat ziadne kusy videopamati, co moze byt v konecnom dosledku pamatovo omnoho viac narocnejsie
ako v tom jednom 1kB ( (128*64)/8) vsetko preplacat cez seba a potom to jednoducho poslat do LCD. ATmega to pri 14.7456MHz Xtale stiha vykreslit a poslat v hlavnej slucke (ta bezi len ked uz fakt nie je co ine robit) cela cca 10-14x za sekundu a to je pri animaciach tak rychlo, ze je to treba brzdit na cca 5x za sekundu. SPI je realizovany ako sw, hw mam vyhradeny na komunikaciu s FRAM a s Flash.

Ako ukazku posielamnezmyselnu aplikaciu preplacanu roznymi grafickymi prvkami. Vsetky tociace sa kolecka (aj tie ku koncu videa) a trojuholnik su online prepocitavane vektorovou grafikou. A to este ATmega stiha husto komunikovat 115200Bd a este nieco riadi. Aplikaciu som si spravil ako test na graficke moznosti spojenia ATmega a monochrom 128x64. Na panov co spravili UZEBOX vsak nemam ani nahodou :slight_smile: .

Vsetko je robene ciste v GCC (Winavr) a animacie (ako som uz pisal) som musel zhruba 2x brzdit.

Snazil som sa aj generovat rozne stupne sedi, ale generovanie sa neda dobre nasynchronizovat na refresh LCD, takze slovami klasika “tudy cesta nevede panove” :slight_smile: Vysledky so stupnami sedi su v MOV00013.3gp.

V MOV00020.3gp je to zase ako to vyzera velmi rychlo - no blbo. :slight_smile:

No a nazov zemegula.3gp je autodokumentacny.
zaznam je robeny cez fotak, tak prosim ospravedlnte nekvalitu zaznamu.

No a este k teme generovania hex. Ako hovoria unixovi klasici. Rozbi problem na co najmensie funkcne zrozumitelne kusky. Takze jedna funkcia zaplni image v MCU a druha funkcia posle image do LCD. Vyberiem si tie funkcie, ktore aktualne potrebujem a nie su od seba absolutne zavisle. O vsetko ostatne sa postara prekladac C-cka. Lahko a rychlo sa tak potom programuje a inovuje hw o rozne nove displaye. :slight_smile:
1.ZIP (1.61 MB)

Kde se dají sehnat ty bitmapy? Jako podklady pro obrazek? Třeba ta rotace země?
To image v RAM mě taky napadlo, ale “sežere” to 1/2 RAM v PIC. Teda v 18F4620

Niekedy nevadi, ze mas 1/2 pamati v cudu ak ju na nic ine nepotrebujes,
no a potom treba pre pracu s grafickym LCD pouzivat procesor s dostatocnou pamatou.

Obrazky sa daju namalovat :slight_smile:



… alebo sa da rozobrat GIFko. A tych je na nete pozehnane. :slight_smile: