anolog 12F675

Začnu od prostřed. Proč neruší zapalování? Protože i auto podléhá jistému procesu schvalování a do toho patří i rušení. Dnes už je to tak samozřejmá věc, že o tom nikdo nepřemýšlí. Občas projede okolo más motorka (staršího data) a ta spolehlivě ruší jak rádio (VKV) tak i televizi, neboť za komunistické éry si s rušením nikdo nedělal těžkou hlavu.

Optimální pohyb skla je takový, aby úplné otevření netrvalo příliš dlouho a přitom aby bylo možné je otevírat jen o několik cm. Je to určitá empirická hodnota, která vyhovuje většině uživatelům.

A že nejde o dynamiku? Tak to si piš, že jde. Pokud se tem motor nevypne těsně před dorazem, narazí sklo okna v plné rychlosti a s plnou energii. A hádej na co se ta energie přemění? Všude se to řeší tak, že koncák vypne motor kousek před dorazem a pak to dojede setrvačností. Podívej se, jak je řešen např. šuplík od CD přehrávače. Krom toho se rázy potlačují třecí spojkou na motoru, řemenovým převodem popřípadě odpruženým převodem nebo měkkým dorazem. Tohle je už dávno vyřešeno k téměř naprosté dokonalosti a cpát do toho MCU je nesmysl. Na ovládání okna stačí třípolohový přepínač a dva koncáky a funguje to na 99,9999% po dobu životnosti auta.