Problematický nákup v GM Electronic, arogance prodavače

Pánové, nemám vůbec nic proti oprávněné kritice, není nutné se obávat vymazání příspěvku a není nutné psát anonymně (vím, kdo to psal). Označení “cosi se slonem” ne každý pochopí, nazývejme věci pravými jmény:

GM Electronic, spol. s r.o.
Kratochvílova 1748/4, 16200 Praha 6
IČ: 00549274
DIČ: CZ00549274
Web: gme.cz/

Na které z poboček jsi zažil zmíněnou zkušenost (klidně odepiš jako přihlášený, ale samozřejmě na tom netrvám)? Je jich pět:

  • Thámova 147/15, 18600 Praha-Karlín
  • Koliště 1910/9, 60200 Brno-Černá Pole
    1. října 852/254, 70900 Ostrava-Mariánské Hory
  • Korandova 4, 30100 Plzeň-Jižní Předměstí
  • Nám. Přerovského povstání 2803/1, 75002 Přerov I-Město

Edit: Nechytil jsem poslední příspěvek, odpověď je tedy Brno…

s farnellem má moc dobré zkušenosti (týče se skladu a dopravy) můj známý. Taky odtamtud něco mám.

Admin: Nepíšu anonymně, hned v prvním příspěvku jsem se podepsal, takže každý ví, kdo to píše… :wink: P.O (neboli “pokus.omyl”, ti kdo sem chodí pravidelně, jistě vědí)

K tomu Farnellu - vím, že jsou dobří, proto se na ně ptám, zajímalo mě ale konkrétně, jak to funguje, tzn: jestli můžu platit v kačkách při převzetí zásilky, nebo jestli je nutno zasílat něco někam předem…?

jeste se vratim k te objednavce od GME

sice urcita omezeni ale maj

co se tyce farnella tam sem zatim nic neobjednaval, pro me nic lakavyho, PICy z rady >18 nemaj moc na vyber

Skončil jsem u slova ZOO :wink:. Děkuji za upozornění.

U Farnellu jsem nakupoval naposledy na jaře a to bylo ještě za libry.
Vždy jsem zaplatil kartou - je to nejjednodušší, zásilka došla vždy druhý den UPSkou.
Ceny mají vyšší, ale zase se tam dají skladem najít exoty, co nikde jinde nejsou…

Osobne nakupuju v Karline. Obvykle objednam v eshopu a pak si jen dojdu vyzvednout. Tam byva vcelku mila pani/slecna.
Kdyz to specha, tak u pultu, vzdycky presne objednaci cislo xxx-xxx. Obsluha bud pohodova, nebo neutralni. Nevrlla zatim nikdy.

Osobne taky nakupuji v Karline, proste sestavim objednavku a smeju se tem v rade, co jeste studuji katalog a preslapuji v rade, zatimco pet chudaku za pokladnou kmitaji, protoze samozrejme nemaji ty soucastky na jedne hromade.
Slecna mluvici slovensky je mi sympaticka, dokonce si uz pamatuje moje jmeno.
Je pravda, ze jsem tam byl s nekolika reklamacema, ale temer vsechny krome jednoho Dragona vyrizeny na pockani bud vracenim penez, nebo vymenou kus za kus.

Já chodím nakupovat do GM v Brně. Většinou když potřebujem v práci nějaký exoty, který se zapomněly odbjednat přes velkoobchod.

Nejvíc mě se-e, člověk tam jde udělat kšeft za 15 stovek, platí dvoulitrem a oni snad v kteroukoli denní dobu nemají na vrácení.

Na hňupa prodavače už mám taktiku. Začnu si vymrčovat nějakých 6 a více hodnot odporů z e12, každá hodnota minimálně po 50 kusech a arogantní přístup se rázem změní na absolutní zoufalost, prodavač ti ve výsledku děkuje za nákup s pokorou.

Ahoj, jen doplním k tomu Farnellu - dnes vyšel na MCU článek k tématu. Plyne z něj, že platit lze nejen kartou, ale též převodem z účtu (mnou preferovaná varianta) - na účet Farnell, vedený v ČR u České Spořitelny (CZK účet; mají i EUR účet, viz kontakty). Jinak přečtěte si i diskusi po článkem, zajímavá (pro GM poměrně nelichotivá).

bohužél musím souhlasit. Úroveň služeb jde dolu. Mě osobně se v poslední době stalo hned pár incidentů. První byl nákup procesorů od firmy TME, kde jsem si objednal 5procesorů atmega644P. Dodávkou přišel ovšem pouze jeden. Čož by bylo normální v případě, že na dodáku a v cenové kalkulaci nefigurovalo všech 5(209Kč/ks). Po celkem napínavých telefonátech a dokazování že opravdu nejsem zloděj co je chce obrat o pár chipů přišlo z reklamacního oddělení TME vyjádření, že došlo k pochybení ve skladu, že procesory nejsou a již nebudou. Peníze mi vydobropisovali. Ovšem co se nestalo za 14dni? Cink cink a on kurýr a vezl mi zbylé procesory. Bez jakéhokoli upozornění, ovšem tou dobou ja už měl procesory nakoupené z FKT.cz (za poloviční cenu). To si tak člověk říká: buď tam maji také brigádníka co na to peče, nebo takovej bordel že je až hamba.

No co je jisté že TME navždy přišlo o zákazníka. Pak si jeden řekne zaměstnávej brigádníky aby jsi ušetřil. Logicky brigádnikovy je naprosto šumák jestli přijdou o zákazníka. Ten má své jisté a jedinná modla je aby brigáda byla u konce a prachy na dlani.

Druhej incident je že v fkt už 2x zapoměli na mou objednávku, která nebyla při objednání na skladě. To ovšem řeším vždy telefonátem kde se s paní podíváme že zboží už je naskladněné a ta jej obratem pošle.

Edit: jinak teď jsem si připomenul mojí poslední objednávku v Kontaktu České Budějovice. Objednal jsem si procesor který jsem nutně potřeboval, mladík u kasy ho objednal s tím že cca za 3dny má přijít. Ja jsem si daný den přijel pro objednany procesor ovšem zjistil jsem že mladík spletl objednávku a místo poouzdra DIP40 objednal tu tuším TQFP verzi, tentokrát jiný prodavač se za mladíka omluvil se slovy "no on to asi zkurvil :smiling_imp: ) a nabídl mi vlastní procesor na druhý den. Tomu říkam gesto! Jediné smutné je že do prodejny to mám 60Km tam a 60Km zpět :unamused:

Tohle je taky dobrej vtip - dnes z Drbárny na MCU:

[code]ruza99
16/08 09:34
Me se v GME stalo na konci cervence, ze sem udelal objednavku. Odpory sem schvalne objednal v 50ks, i kdyz je nepotrebuji v takovem mnozstvi, protoze byl kus za nejakych tech 50hal. v tomto odberu. No jenze nez to vyridily, tak cenu v 50ks zvedli na 1,80. A samozrejme tak i nauctovaly. Pride mi, ze by tohle melo byt mimo zakon. Ja si objednaval 50 odporu za 25,-, nakonec sem za kazdou hodnotu dal 90,-. Premyslim o nejake stiznosti bo tak neco

Drobek
16/08 09:42
v kapitole 2.1 v obchodnich podminkach se nekde u konce kapitoly pise: " Stisknutím „Potvrdit objednávku“ definitivně potvrzujete, že máte skutečně zájem zboží odebrat a objednávka se tak stává oboustranně závazná." A oboustrane zavazna znamena ze by meli dodrzet podminky platne v dobe stisknuti toho tlacitka ne?

http://www.gme.cz/cz/informations/?act=business_conditions#2.1[/code]

Taky si přileju do ohně :angry:

Ve čtvrtek mi přišel od nich balíček, ve které, mimo jiné byl LCD LC2004B, natešenej jsem zapájel hned konektor a strčil do konstrukce a ejhle, ono NIC. Strčil jsem zpátky hnusnej zelenej a ten jel normálně. Nastavení kontrastu taky NIC. Na můj dotaz na reklamační email na reklamační oddělení se neobtěžovali ani odepsat.
Někde na netu jsem se dozvěděl, že když jim někdo do obchodu donese vadnou věc, tak mu ji vymění a “vadnou” strčí zpět do regálu či šuplíku. A co já teď s tím LCD mám dělat? Asi ho dám k ostatním “věcem”, které jsou v elektronicém nebi.
Přišel jsem v životě o víc peněz jak 352,-, ale můžu tímto vzkázat gemeakum, že mě nasr… a ještě jednou se mi to stane, tak se do toho Brna dostavím a trošku to tam někomu vysvětlím, samozřejmě slušně.
A to jsem si tam chtěl objednat procesor za 352,-, ani h…

Zajímavá debata :slight_smile:
Moje zkušenosti:
GMe Brno - hromada studentů co jsi dou pro pár drobností a když stojím vté frontě, tak se ani nedivím, že je prodávající nevrlý.
Většinou posílám přítelkyni s lístkem a vždy vše v naprostém pořádku. Prodávající ochotní pomoci.
GES Brno - prostě paráda, většinou ani noha, personál vstřícný a ochotný. Tady většinou pošlu mailem objednávku, do druhého dne příjde potvrzení, že zboží čeká na prodejně.

Když všichni bydlíte tak daleko to vám dělá problém zvednout tel. a zeptat se telefonicky jestli to mají zrovna na prodejně. Radši 2min telefonovat, než strávit dvě hodiny v autě.

Osobní poznatky:
Většinou co druhej zákazník tak to ňouma i když mu prodávající nabídne ekvivalent, tak si není jistej jestli si ho vezme nebo ne. Nejlepší sou tací co dělají svůj první AKO a zrovna nemají BC546, tak mu nabídne BC547 a on neví jestli to může použít, tak se zeptá prodávajícího a to jako by do něj bodl nožem.
Já bych byl taky po celým dnu takovýchto dotazů znechucenej a tady takovejm zákazníkům bych vždy nabídl nějakou publikaci ve které se naučí základy elektroniky a kdyby byl nepříjemný nějaký elektronický “Gurů” tak bych mu ju nabídl taky!

Závěr:
Se vůbec divím, že takovýto obchody mají kamenou prodejnu. Tržba nula-nula nic. Většina lidí je nespokojená, jak na straně prodejce, tak na straně kupujícího.

Tak teď jsi mě trochu nadzvednul ze židle. Vážně si myslíš, že jsme tady všichni úplný blbci, co neuměj ani telefonovat? A dál, internetovej shop se stavem skladu mají na co? Přečti si to vlákno ještě jednou, ať se tu neztrapníš ještě víc.

XiXao to určitě nemyslel tak, že jsme blbci. Jen chtěl podotknout, že to prodavači v GM nemají lehké a že mají důvod ke špatné náladě.

S ekvivalentním BC547 to ještě nic není. Osobně jsem zažil v ostravském GM, jak zákazník odmítl elektrolyt na 25 V, protože ve specifikaci měl uvedených 16 V. Kondenzátor měl přitom stejné rozměry i cenu.

-GMe má uvedeno skladové množství u každého výrobku. Když najedeš nad “Zjištění dostupnosti” tak se Ti to množství ukáže a hned o řádek níže je že “Stavy maloobchodních skladů jsou pouze orientační”.
-GES i když to neuvádí na svých stránkách, tak má množství pro maloobchod také orientační, ale během 5 dnů mají artikly na skladě s centrálního skladu.
-Ostatní jsou podle vlastní zkušenosti úplně to stejné.
A určitě všichni blbci nejsou, psal jsem že každej druhej, tak teď záleží na tom jak se rozpočítáme :smiley:

Bohužel i toto se stává, taky jsem to zažil. Nutně bych to ale nenazýval blbostí. Prostě každý nějak začínal a ten cit pro šachování se součástky získá člověk až zkušenostmi. Prodavač sice nemůže suplovat funkci učitele, ovšem taky mu určitě pusa neupadne když zákazníkovy vysvětlí že rozdíl je pro něj minimální. Jinak vymlouvat se na malou cenu pár součástek to je dost nesmysl. Ať je cena jaka chce prodavač musí prodávat. Kdyby krám dlouhodobě prodělával majitel by ho musel zavřít a prodavač je bez práce. Proto nevěřím, že kamený krám je jakousi dotovanou záležitostí… Místo pro kyselé obličeje tu prostě nevidím ani v tuto chvíli kdy školáček ze střední dělá úkol a neví přesně co vlastně chce. To pak můžeme litovat prodavačky u rohliků.

Fajn, tak to už na tebe může bejt naštvaná jen polovina návštěvníků fóra, teď jen záleží která.

Vtipný mi to nepřijde, ale víc to nehodlám komentovat. Zdar.

Fakt je, že pokud je prodavač vystresovaný ze spousty hodin přesčasů bez pořádného volna, aby si odpočinul, za jeho špatnou náladu může firma, která ho k tomu nutí. To se pak není čemu divit, že není prodavač pohotový.