Návod na plošné spoje pomocí plotru Aritma 0512

Myslím si, že je zbytečné jim psát. Pokud si neváží lidí, kteří** pouze zřídka amatérští návrháři pro ruční vrtání 1-stranných destiček “na koleně” , tak s nima člověk nic nenadělá. A že to neprofesionální návrháři zapomenou odfajkovat, je podle mě jejich blbost a jejich problém. Ale zase na jejich blbost doplácíme my, amatérští návrháři** :blush:
Asi se naučím Formicu, a bude klid, když je přístup výrobce Eaglu tak jedinečný.

Zatím ne, ale snad časem, jak budu mít čas, tak to zkusím nějak pořešit, případně ten ULP soubor vytvořit.

Já si stím hrál a našel jsem jeden ULP, drill-aid.ulp, kterej udělá bílé kolečka na hladině 116, hladina se jmenuje centerDril ale problém s PADy to stějně nevyřeší. To samé řeší i drill-ring.ulp, ale hladina 117

No, určité řešení to je. stačí vykotlat staré pero a dát do něj jehlu.

To jsem nějak nepochopil. :frowning:

Ahoj.
Zkousel jsem vyrobu DPS fotocestou, ale bohuzel to pada na tom, ze mam nekvalitni laserovou tiskarnu. I kdyz zkousim 2 vrstvy tak neni mozne vytiskout bez mikrotrhlin a preruseni. Zkousel jsem aceton, pote na papir, ale po zpruhledneni je to to same, pri nazehlovani se trha.
Chtel jsem tedy zkusit sehnat plotr.
Sledoval jsem tedy asi mesic aukro, ale o Aritmu jsem nezavadil, pouze jednou tam byla jedna za 3 litry, coz uz je dost.
Neznate nejakou dostupnou a levnou alternativu?

Zkus něco s toulenem (myslim, že acetonový ředilo ho snad obsahuje). Co jsem četl, tak aceton nebyl ta funkčí složka.

Koukám že pleteš dva různé způsoby výroby, tak který máš přesně na mysli…

Rozhodne si nepletu pojmy, nevidim nic zleho na tom, nazehlit toner na fotocitlivou vrstvu, udelat druhou sablonu, kterou se to prekryje a osvitit to.
Samozrejme jsem zkousel zpusob i s normalnim cuprexem.
Nicmene ani to nefunguje
Pokud se jedna o toluen je jeho prodej omezen na osoby s zivnostakem a v bezne drogerii alespon u nas nelze koupit a shanet ho nejak pokoutne se mi nechce.
Nicmene to neresi problem, ze neni k dispozici levny plotr pro DPS.
EDIT: Zkusil jsem protrepat toner v cartidge a kvalita se zlepsila o 100%, takze tuto metodu jeste nezahazuji

To slyším poprvé aby někdo nažehloval toner na fotocitlivou vrstvu, ale budiž.
Když už tedy máš desky s fotocitlivou vrstvou, použij standardní postup, tisk předlohy na pauzák nebo fólii a následné osvícení.
Já třeba používám inkoust na pauzák a výsledek je uspokojivý.
Bezproblému dělám spoje šíře 16mil (0.4mm), slabší už by to asi nedalo.

neposkodi to teplovodivy lak ked to chces prezehlit nanho ? ono totiz prekrocenim tepoty klesa citlivost na svetlo…

Nezkoušel jste někdo předělat starou laserovou tiskárnu aby se dalo tisknout přímo na DPS?

To nikdy nemuze fungovat, protoze DPS je priliz siroka a posun ji nedokaze posunout, si myslim ja…

skor by som mal obavu ci sa to prilepi na DPS…a vojst by to tam malo…to sa tyka upravy ktoru by trebalo urobit… i ked vecsina ma blbo rieseny posun papiera… tj okolo valca…

ale njake hybrid je tu …ink/toner :smiley: ked vidim kolko sa trappi tak fotocesta je krasa :smiley: translate.google.sk/translate?hl … rinting-2/

Aritma 0512 , 0516.doc (26 KB)

Zdravím všechny,
jsem vlastníkem aritmy 516 která má jako konektor cannon 25.
Na internetu jsem našel obrázek jak připojit kabel, ale když jsem na aritmu koukl blíže tak piny na mé aritmě nesouhlasily s tou na internetu.
Poté jsem zde mezi vašemi příspěvky našel popis jak to mám zapojit tak jsem tak učinil ale nic se nestalo, když jsem přes Plotr.bat spustil tisk tak se aritma ani nepohla, ale com1 mám nastavený správně i soubor HPGL je v pořádku.
Nevítě čím by to tedy mohlo být?
Děkuji

Tohle nejde?

Aritma <-> PC9 7 GND <-> 5 GND 2 TXD <-> 2 RXD 3 RXD <-> 3 TXD 4 RTS <-> 8+7 CTS 20 DTR <-> 6 DSR

Díky za zapojení, po propojení všech drátu mi to jede.
Ale na stal problém, motorek který zajišťuje přiražení pera na vozík se v pulce cesty zastaví a nejede.
Díval jsem se jestli něni neco v nepořádku v mechanice, ale vše je jak má, takže nevím jestli může být motorek v háji nebo jsem měl něco blbě nastaveno.
Zatím jsem používal hodnoty nastavení na comu jak jsou popsány tady na fóru.

Tenhle problém jsem měl taky. Namazat, promazat, protočit “šneka” rukou, jestli někde nedrhne. Pokud to nepomůže, vyhodit s *.HPGL souboru příkaz SP X a dát mu “pisátko” ručně do držáku. :blush:

Celé je to promazané, jak jsem se tak na to koukal tak jsem zjistil že když to chcě předat pero na vozík tak se zastaví tak v půly cestě na předáni a začně se motorek točit na druhou stranu aby dal zase držák na pera na svoje místo, ale motorek je jakoby velmi slabý a závitová tyč se v tom plastu na kterém je nasazná jen protočí a nic, zaseknese celý stroj.
Plus, často se mi ted stává že když aritmu zapojím do sítě a přepnu spínač tak jen uslyším lupnutí a aritma se nezapne.